dc.contributor.author | Çelik, Derya | |
dc.contributor.author | Özmen, Zeynep Medine | |
dc.contributor.author | Aydın, Serhat | |
dc.contributor.author | Güler, Mustafa | |
dc.contributor.author | Birgin, Osman | |
dc.contributor.author | Açıkyıldız, Gökay | |
dc.contributor.author | Gürsoy, Kadir | |
dc.contributor.author | Arabacı, Duygu | |
dc.contributor.author | Güneş, Gönül | |
dc.contributor.author | Gürbüz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 10.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-10T19:51:57Z | |
dc.date.available | 10.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-10T19:51:57Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | Çelik, D., Özmen, Z., Aydın, S., Güler, M., Birgin, O., Açıkyıldız, G. ve Gürbüz, R. (2018). A national comparison of pre-service elementary mathematics teachers' beliefs about mathematics: The case of Turkey. Education and Science, 43(193), 289-315. https://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7133 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | |
dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7133 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12511/2313 | |
dc.description | WOS: 000428112100014 | en_US |
dc.description.abstract | The aim of present study is to reveal pre-service elementary mathematics teachers' (PEMTs) beliefs about mathematics in national perspective and to compare the regional differences. The sample of study was composed of 1418 PEMTs enrolled in 21 different universities as 4th year students in Turkey. 12 regions determined in Nomenclature of Territorial Units for Statistics (NUTS) Level 1 were considered during the selection of sample universities. As data collection tools, "beliefs about the nature of mathematics", "beliefs about mathematics learning" and "beliefs about the achievement in mathematics" scales which were developed in TEDS-M study and contain a total of five factors were used. The collected data were analyzed to descriptive statistics, one-way ANOVA test using SPSS packet software. The findings indicated that PEMTs commonly have dynamic views toward nature of mathematics in the context of universities and regions. However, the static view representing the traditional aspect of mathematics also had a reasonably high percentile. Significant differences among universities and regions were determined in terms of beliefs about nature of mathematics, learning mathematics and mathematics achievement. To identify the possible reasons of the differences, it is suggested to carry out in-depth qualitative investigations to examine the variables such as courses and their contents, classroom applications in education faculties on the basis of universities and regions. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ)adaylarının matematik hakkındaki inançlarını ulusal açıdan ortayakoymak ve bölgesel düzeyde karşılaştırmaktır. Araştırmanınörneklemini Türkiye’de 21 üniversitede dördüncü sınıfta öğrenimgören toplam 1418 İMÖ adayı oluşturmaktadır. Örneklemdekiüniversitelerin seçiminde Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Düzey1 sınıflamasındaki 12 bölge dikkate alınmıştır. Bu çalışmada veritoplama aracı olarak TEDS-M çalışmasında kullanılan, Türkçe’yeuyarlaması yapılan toplamda beş boyuta sahip “matematiğindoğasına ilişkin inanç” “matematik öğrenmeye ilişkin inanç” ve“matematik başarısı hakkında inanç” ölçekleri kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS paket programı yardımıylagerçekleştirilen betimsel istatistik değerleri, tek yönlü ANOVAtesti kullanılmıştır. Bu araştırmada İMÖ adaylarının matematiğindoğasına yönelik dinamik görüşü üniversite ve bölgeler bazındayaygın olarak benimsedikleri, bununla birlikte matematiğindoğasına ilişkin geleneksel bakış açısını yansıtan statik görüşün deazımsanamayacak düzeyde benimsendiği belirlenmiştir. İMÖadaylarının matematiğin doğası, matematik öğrenme vematematik başarısına ilişkin inançlarının üniversiteler vebulundukları bölgeler bakımından anlamlı farklılık gösterdiğisaptanmıştır. Bu anlamlı farklılığı oluşturan faktörlerin tespitedilmesi amacıyla üniversiteler ve bölgeler bazında eğitimfakültelerinde verilen dersler, içerikleri ve sınıf içi uygulamalargibi değişkenler nitel yaklaşımlarla derinlemesine incelenmesiönerilmektedir. | en_US |
dc.description.sponsorship | TUBITAK [113K805] | en_US |
dc.description.sponsorship | This study is supported by TUBITAK (Project No: 113K805). | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Turkish Education Association | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pre Service Elementary Mathematics Teachers | en_US |
dc.subject | Beliefs on Nature of Mathematics | en_US |
dc.subject | Beliefs on Learning Mathematics | en_US |
dc.subject | Beliefs on Mathematics Achievement | en_US |
dc.subject | Comparative Educational Research | en_US |
dc.subject | İlköğretim Matematik Öğretmeni Adayı | en_US |
dc.subject | Matematiğin Doğasına İlişkin İnanç | en_US |
dc.subject | Matematik Öğrenmeye İlişkin İnanç | en_US |
dc.subject | Matematik Başarısı Hakkında İnanç | en_US |
dc.subject | Karşılaştırmalı Eğitim Araştırması | en_US |
dc.title | A national comparison of pre-service elementary mathematics teachers' beliefs about mathematics: The case of Turkey | en_US |
dc.title.alternative | İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik hakkındaki inançlarının ulusal düzeyde karşılaştırılması | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Education and Science | en_US |
dc.department | İstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi | en_US |
dc.identifier.volume | 43 | en_US |
dc.identifier.issue | 193 | en_US |
dc.identifier.startpage | 289 | en_US |
dc.identifier.endpage | 315 | en_US |
dc.relation.ec | info:eu-repo/grantAgreement/TUBITAK/SOBAG/113K805 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.doi | 10.15390/EB.2018.7133 | en_US |
dc.identifier.wosquality | Q4 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | en_US |