ORCID "0000-0001-9344-2059" Eğitim Fakültesi için listeleme
-
Çocukluk dönemi duygusal istismarı ile depresyon arasındaki ilişkide erken dönem uyumsuz şemaların aracı rolüne ilişkin bir gözden geçirme
Arslan, Reyhan (2016)Çocuğun büyüme ve gelişmesini olumsuz yönde etkileyen her türlü davrany? olarak tanymlanabilen çocukistismary yüzyyllardyr var olan bir durum olmasyna kar?yn,ancak son yüzyylda tybbi ve sosyal açydan önem kazanmaya ... -
Değer odaklı yaşam ölçeği: Türk kültürüne uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Çekici, Ferah; Aydın Sünbül, Zeynep; Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan (Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada, Wilson ve Groom (2002) tarafından geliştirilen Değer Odaklı Yaşam Ölçeği’ nin (DOYÖ) Türk kültürüne uyarlaması, geçerlik ve güvenirliğin sınanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, yaşları 18-32 ... -
Ergen annelerine uygulanan ebeveyn stresini yönetme programının etkililiği
Arıcı Özcan, Neslihan; Arslan, Reyhan (Sakarya Üniversitesi, 2018)Bu araştırma, TEOG sınavına hazırlanan ergenlerin annelerine uygulanan Ebeveyn Stresini Yönetme Programı’nın (ESYP) annelerin anne-babalık stres ve ebeveyn mantıkdışı inanç düzeylerine ve ergenlerin anne baba beklentilerine ... -
Interpersonal emotion regulation scale (IERS): Adaptation and psychometric properties in a Turkish sample
Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah; Aydın Sünbül, Zeynep (Ijate-Int Journal Assessment Tools Education, 2018)This study aims to test the validity and reliability of the Turkish adaption of Hofmann, Carpenter and Curtis' (2016) Interpersonal Emotion Regulation Scale (IERS). The original scale is comprised of four sub-dimensions; ... -
The mediating role of thriving: Mindfulness and contextual performance among Turkish nurses
Şahin, Safiye; Arıcı Özcan, Neslihan; Arslan Babal, Reyhan (Wiley, 2020)Aims To examine the role of thriving in the relationship between mindfulness and contextual performance. Background Thriving has been known as one of the most important components in the professional development of nurses. ... -
Mindful self-care scale (mscs): Adaptation and validation in a normative Turkish sample
Aydın Sünbül, Zeynep; Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah (Eurasian Society of Educational Research, 2018)The aim of this study was to adapt and validate Mindful Self-Care Scale (MSCS) with a normative Turkish sample. Participants of the study were 330 university students (232 females and 98 males) along with the age mean of ... -
The psychometric properties of the mindfulness in teaching scale in a Turkish sample
Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah; Aydın Sünbül, Zeynep; Malkoç, Asude (Horizon Research Publishing, 2019)In this study, by translating the Mindfulness in Teaching Scale (MTS) developed by Frank, Jennings and Greenberg [1] into Turkish, it was aimed to investigate the psychometric properties of the Turkish version of the scale ... -
The relationship between interpersonal emotion regulation and interpersonal competence controlled for emotion dysregulation
Malkoç, Asude; Aslan Gördesli, Meltem; Arslan, Reyhan; Çekici, Ferah; Aydın Sünbül, Zeynep (Sciedu Press, 2019)The aim of this study is to examine the role of interpersonal emotion regulation on interpersonal competency when controlled for emotion dysregulation. The sample of the study consists of 342 (235 female; 107 male) ... -
The role of aggression in the relationship between grandiose narcissistic traits and interpersonal style: University students in Turkey
Özcan, Neslihan Arıcı; Koçak, Ömer Erdem; Arslan, Reyhan (Klinik Psikiyatri Dergisi, 2018)Objective: The aim of this study is to investigate the role of aggression in the relationship between grandiose narcissistic personality characteristics and negative interpersonal relationship style. Grandiose narcissistic ... -
Travma sonrası stres ile travma sonrası büyüme arasındaki ilişkide sosyal desteğin ve maneviyatın aracı rolü
Arıcı Özcan, Neslihan; Arslan, Reyhan (2020)Bu araştırmada amaç, terör olayları karşısında yetişkin bireylerde görülen travma sonrası stres belirtileri ile travma sonrası büyüme arasındaki ilişkide, algılanan sosyal desteğin ve maneviyatın aracı rolünü incelemektir. ...