Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Ramazan Sertan
dc.contributor.authorKarsan, Çağdaş
dc.date.accessioned2023-12-21T08:21:16Z
dc.date.available2023-12-21T08:21:16Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-02-28
dc.identifier.citationKarsan, Ç. (2022). Kekemeliği olan bireylerde tDAS ve konuşma müdahalelerinin birlikte kullanımının spontane akıcılığa olan etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/12055
dc.description.abstractGelişimsel kekemelik bireyin yaşantısının pek çok boyutunu olumsuz olarak etkileyebilen bir akıcılık bozukluğudur. Yakın zamanda kekemeliği olan bireylerle yapılan tDAS çalışmaları akıcılığı geçici olarak arttıran durumlarla birlikte kullanıldığında tDAS'ın akıcılığı arttırma konusunda ümit vadettiğini göstermektedir. Bu araştırmada kekemeliği olan bireylerde tek seans bihemisferik ve katodal ünihemisferik tDAS'ın akıcılık üzerindeki etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Araştırmanın hipotezi, sol hemisfere anodal ve sağ hemisfere katodal uyarımı içeren bihemisferik uyarımın sham ve sağ hemisfere uygulanan katodal ünihemisferik uyarım koşullarından daha etkili olacağıdır. Gelişimsel kekemeliği olan on yedi yetişkin birey bu tek kör, sham kontrollü, çaprazlama deneysel araştırmayı tamamlamıştır. Bütün katılımcılar uygulama seansları sırasında 20 dakika süren ve metronom zamanlı konuşmanın eşlik ettiği tDAS uyarımı almışlardır. Araştırmada üç tDAS müdahalesi uygulanmıştır: sol İFG'ye anodal uyarım ve sağ İFG'ye katodal uyarım içeren bihemisferik uyarım, sağ İFG'ye katodal uyarım içeren ünihemisferik uyarım ve sham uyarımı. Okuma ve konuşma sırasındaki akıcılık uyarım seanslarının hemen öncesinde, hemen sonrasında ve bir hafta sonra değerlendirilmiştir. Hiçbir tDAS uyarım koşulu sonrasında konuşma sırasındaki akıcılık anlamlı düzeyde artmamıştır. Okuma akıcılığı, bihemisferik ve ünihemisferik uyarım koşullarından sonra anlamlı düzeyde artmıştır. TDAS müdahaleleri akıcılık üzerindeki etkileri bakımından anlamlı ölçüde ayrışmamaktadır.en_US
dc.description.abstractDevelopmental stuttering is a fluency disorder that adversely affect many aspects of a person's life. Recent transcranial direct current stimulation studies have shown promise to improve fluency in people who stutter. To date, bihemispheric tDCS has not been investigated in this population. In the present study, we aimed to investigate the effects of single-session bihemispheric and unihemispheric cathodal tDCS on fluency in adults who stutter. We predicted that bihemispheric tDCS with anodal stimulation to the left IFG and cathodal stimulation to the right IFG would improve fluency better than the sham and cathodal tDCS to the right IFG. Seventeen adults who stutter completed this single-blind, crossover, sham-controlled tDCS experiment. All participants received 20 minutes of tDCS alongside metronome-timed speech during intervention sessions. Three tDCS interventions were administered: bihemispheric tDCS with anodal stimulation to the left IFG and cathodal stimulation to the right IFG, unihemispheric tDCS with cathodal stimulation to the right IFG, and sham stimulation. Speech fluency during reading and conversation was assessed before, immediately after, and one week after each intervention session. There was no significant fluency improvement in conversation for any tDCS interventions. Reading fluency improved following both bihemispheric and cathodal tDCS interventions. tDCS montages were not significantly different in their effects on fluency.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGelişimsel Kekemeliken_US
dc.subjectGirişimsel Olmayan Beyin Uyarımıen_US
dc.subjectİFGen_US
dc.subjectKonuşma Terapisien_US
dc.subjecttDASen_US
dc.subjectDevelopmental Stutteringen_US
dc.subjectIFGen_US
dc.subjectNon-Invasive Brain Stimulationen_US
dc.subjectSpeech Therapyen_US
dc.subjecttDCSen_US
dc.titleKekemeliği olan bireylerde tDAS ve konuşma müdahalelerinin birlikte kullanımının spontane akıcılığa olan etkisien_US
dc.title.alternativeThe combined effects of tDCS and fluency interventions on sponteneous fluency in people WHO stutteren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorKarsan, Çağdaş


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster