Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTozan, Hakan
dc.contributor.advisorKaradayı, Melis Almula
dc.contributor.authorPolatlı, Lütviye Özge
dc.date.accessioned2023-12-21T06:27:52Z
dc.date.available2023-12-21T06:27:52Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-12-21
dc.identifier.citationPolatlı, L. Ö. (2022). Natural language processing analysis of comments about education on twitter during the COVID-19. (Unpublished master’s thesis). İstanbul Medipol Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/12050
dc.description.abstractThe emergence of COVID-19 has caused people to be unable to live their daily activities, travel, work and social interactions. Like many other sectors, students, and educators around the world face serious problems in the education sector. Therefore, to limit the impact of COVID-19 and prevent its spread, educational institutions have closed schools and moved their academic activities to online platforms. The online education process has been met with concern by students, teachers, and parents. In this process, studies in the field of Twitter application, which classifies these concerns using Natural Language processing method and where people can share their comments and thoughts without hesitation, have increased rapidly. Twitter, the popular social media program, has 500 million users worldwide. In the digital age, as the internet allows ideas to circulate faster, many true, false and hate speech ideas are also circulating rapidly. Twitter has become a tool for disseminating news and discussing opinions and comments on world events. During the COVID-19 pandemic, many false information, hate speech, and tricks to scare the society have emerged. Curfew, obligation to wear a mask, working at home, disruptions in education, etc. It has caused people to experience an explosion of emotions on social media. The purpose of the study is to analyze the comments people make on Twitter about distance education during the COVID-19 process. The word clouds created about education were analyzed with the support of Twitter data. Tweets sent between August 1, 2020, and October 1, 2021, through the Octoparse program were analyzed. In general, while students are happy that working from home is comfortable and accessible, they are faced with problems such as difficulty in time management at home and lack of social life. Families believe that teachers will take the necessary importance in face-to-face classes and provide students with a healthy environment. In future studies, the study can be created and looked at separately for primary school high school and university students and the study can be detailed. As a result, in line with this study, while students are generally happy that working from home is comfortable and accessible, they face problems such as time management and lack of social environment at home. In line with this study, it is aimed to contribute to the literature on the transfer of education in the field of natural language processing to the online platform. The results of the application carried out within the scope of the thesis can guide the future studies by presenting a model to the education policy makers and related researchers in the COVID-19 process.en_US
dc.description.abstractCOVID-19'un ortaya çıkması, insanların günlük aktivitelerini yaşayamamasına, seyahat edememesine, çalışamamasına ve sosyal etkileşimlerin yaşanmamasına sebep olmuştur. Diğer birçok sektör gibi, eğitim sektöründe de dünya çapında öğrenciler ve eğitmenler ciddi sorunlar yaşamaktadır. Bu nedenle, COVID-19'un etkisini sınırlamak ve yaygınlaşmasını engellemek için eğitim kurumları okulları kapatmış ve akademik faaliyetlerini online platformlara taşımışlardır. Online eğitim süreci öğrenciler, eğitmenler ve veliler tarafından endişe ile karşılanmıştır. Bu süreçte, Doğal Dil işleme yöntemi kullanarak bu endişeleri sınıflandıran ve insanların yorum ve düşüncelerini çekinmeden paylaşabildikleri Twitter uygulaması alanında yapılan çalışmalar hızla artmıştır. Popüler sosyal medya programı olan Twitter'ın, dünya çapında 500 milyon kullanıcısı vardır. Dijital çağda internet, fikirlerin bilgilerin daha hızlı dolaşımını sağlamasıyla birlikte birçok doğru, yanlış, nefret söylemi olan fikir de hızla dolaşmaktadır. Twitter haberleri yaymak, dünya olayları hakkında fikir ve yorumları tartışmak için bir araç haline gelmiştir. COVID-19 salgını sırasında birçok yanlış bilgi, nefret söylemi toplumu korkutacak hileyeler ortaya çıkmıştır. Sokağa çıkma yasağı, maske takma zorunluluğu, evde çalışma, eğitimde aksaklıklar durumları, vb. insanların sosyal medyada duygu patlaması yaşamasına sebep olmuştur. Çalışmanın amacı, COVID-19 sürecinde insanların uzaktan eğitim hakkında Twitter üzerinde yaptıkları yorumları analiz etmektir. Eğitim ile ilgili oluşturulan kelime bulutları Twitter üzerinden analiz edilmiştir. Octoparse program aracılığıyla 1 Ağustos 2020 ile 1 Ekim 2021 tarihleri arasında atılan tweetler analiz edilmiştir. Genel olarak öğrenciler evden çalışmanın rahat ve ulaşılabilir olmasından mutlu iken evde zaman yönetiminin olmaması, sosyal yaşantının az olması gibi problemlerle karşı karşıya kalmıştır. Ailelerin öğretmenlerin yüz yüze sınıflarda gerekli önemleri alıp öğrencileri sağlıklı bir ortam sunacaklarına inanmaktadır. Gelecek çalışmalarda çalışma ilköğretim lise ve üniversite öğrencileri için ayrı ayrı konu etiketleri oluşturup bakılabilir ve çalışma detaylandırılabilir Sonuç olarak bu çalışma doğrultusunda öğrenciler evden çalışmanın rahat ve ulaşılabilir olmasından genel olarak mutlu olurken, evde zaman yönetimi ve sosyal ortam eksikliği gibi sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu çalışma doğrultusunda doğal dil işleme alanında eğitimin çevrimiçi platforma aktarılması konusunda literatüre katkı sağlanması hedeflenmektedir. Tez kapsamında gerçekleştirilen uygulamanın sonuçları COVID-19 sürecinde eğitim politikası yapıcılarına ve ilgili araştırmacılara konu hakkında model sunarak ışık tutup gelecek çalışmalara rehberlik edebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectNatural Language Processing (NLP)en_US
dc.subjectTopic Modelingen_US
dc.subjectSentiment Analysisen_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectDoğal Dil İşleme (NLP)en_US
dc.subjectKonu Modellemeen_US
dc.subjectDuygu Analizien_US
dc.titleNatural language processing analysis of comments about education on twitter during the COVID-19en_US
dc.title.alternativeCOVID-19 sırasında twitter'da eğitim ile ilgili yorumların doğal dil işleme analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Sistemleri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorPolatlı, Lütviye Özge


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster