Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğan, Pınar
dc.contributor.authorCeylan, Ferhat
dc.date.accessioned2023-11-20T07:29:56Z
dc.date.available2023-11-20T07:29:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-07-28
dc.identifier.citationCeylan, F. (2022). Endoskopi uygulaması öncesi hastalara video ile verilen eğitimin bakım sonuçları üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11811
dc.description.abstractBireylerin endoskopik işleme uyumunun sağlanamaması korku ve anksiyeteye neden olurken işlem konforunu da etkileyebilmektedir. Bu çalışmada, endoskopi işlemi öncesi hastalara verilen video destekli eğitimin bakım sonuçları üzerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma ön test-son test kontrol gruplu girişimsel çalışma olarak bir üniversite hastanesinin Endoskopi kliniğinde gerçekleştirilmiştir. Örnekleme 70 girişim, 70 kontrol grubu olmak üzere toplam 140 hasta alınmıştır. Veriler Bireysel özellikler formu, Durumluk kaygı ölçeği, yaşam bulguları izlem formu ve memnuniyet anketi ile toplanmıştır. Çalışmada yer alan hastalara ön testler uygulandıktan sonra kontrol grubu hastalarına rutin prosedürde yer alan bilgilendirme yapılırken, girişim grubundaki hastalara video destekli eğitim verilmiş ve her iki gruba son testler uygulanmıştır. Toplanan veriler lisanslı SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Girişim ve kontrol grubunda bulunan hastalar, cinsiyet (p=0,026), medeni durum (p=0,001), çocuk sahibi olma (p=0,001) ve meslek grupları(p=0,047) dışında bireysel ve sağlık durumuna ilişkin özellikler açısından benzerdir (p>0,05). Hastaların işlem öncesi ve sonrasında durumluluk kaygı düzeyleri karşılaştırıldığında, girişim grubunun işlem sonrası durumluk kaygı puanı anlamlı düzeyde düşük bulunmuştur (p<0,05). Girişim grubunda yer alan hastaların işlem sonrası solunum sayısı ve SpO2 düzeyleri anlamlı düzeyde farklılık belirlenmiş, buna ek olarak girişim grubunda yer alan hastaların işlem öncesi bilgilendirilmelerine ilişkin memnuniyet puanı anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur(p<0,05). Sonuç olarak endoskopi uygulaması öncesi verilen video destekli eğitimin hastalarda durumluluk sürekli kaygı puanını azalttığı, yaşam bulguları üzerinde etkisinin sınırlı olduğu ve memnuniyeti arttırdığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractFailure of individuals to comply with the endoscopic procedure may cause fear and anxiety, and may also affect the comfort of the procedure. In this study, it is aimed to determine the effect of video-assisted education given to patients before the endoscopy procedure on care outcomes. The study has been carried out in the Endoscopy clinic of a university hospital as an interventional study with a pretest-posttest control group. A total of 140 patients were included in the sample, 70 of which were in the intervention group and 70 in the control group. Data have been collected with the Personal characteristics form, the state anxiety scale, the vital signs follow-up form, and the satisfaction questionnaire. After the pre-tests were applied to the patients in the study, the patients in the intervention group were given video-assisted training while the patients in the control group were informed about the routine procedure and post-tests were applied to both groups. The collected data have been evaluated in the licensed SPSS package program. The patients in the intervention and control groups were similar in terms of individual and health conditions, except for gender (p=0.026), marital status (p=0.001), having children (p=0.001) and occupational groups (p=0.047) (p> 0.05). When the state anxiety levels of the patients before and after the procedure were compared, the post-procedural state anxiety score of the intervention group was found to be significantly lower (p<0.05). There was a significant difference in respiratory rate and SPO2 levels of the patients in the intervention group after the procedure (p<0.05). In addition, the satisfaction score of the patients in the intervention group regarding the pre-procedure information was found to be significantly higher. As a result, it was determined that the video-assisted education given before the endoscopy application decreased the state trait anxiety score, had a limited effect on the vital signs, and increased satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAnksiyeteen_US
dc.subjectEndoskopien_US
dc.subjectHasta Bakım Sonuçlarıen_US
dc.subjectMemnuniyeten_US
dc.subjectAnxietyen_US
dc.subjectEndoscopyen_US
dc.subjectPatient Care Outcomesen_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.titleEndoskopi uygulaması öncesi hastalara video ile verilen eğitimin bakım sonuçları üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of video training given to the patients before endoscopy operation on care outcomesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorCeylan, Ferhat


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster