Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgül, Türkan
dc.contributor.authorFidan, Yahya
dc.date.accessioned2023-07-17T12:23:47Z
dc.date.available2023-07-17T12:23:47Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖzgül, T. ve Fidan, Y. (2022). Entelektüel sermaye ve kurumsal itibarın örgütsel performans ilişkisinde bilgi yönetiminin rolü. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(43), 231-252. https://doi.org/10.46928/iticusbe.1052334en_US
dc.identifier.issn1303-5495
dc.identifier.issn2717-7483
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.46928/iticusbe.1052334
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11205
dc.description.abstractÖZET Sağlık hizmetleri dünyanın birçok ülkesinde özel, kâr amacı gütmeyen özel ve kamu olmak üzere çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından sunulmaktadır. Farklı mülkiyete sahip bu sağlık işletmeleri rekabet üstünlüğü elde etmek için kendilerine özgü politika ve stratejiler izlemektedir. Günümüz işletmelerinde rekabet üstünlüğü sağlamak için en önemli kriter rakiplerden farklılaşmaktır. Son yıllarda işletmeler bu farklılaşmayı ortaya koyabilmek için entelektüel sermaye ve bilgi yönetimine yatırım yapmaktadır. Amaç: Bu çalışmada entelektüel sermaye, kurumsal itibar ve kurumsal performans arasındaki ilişkide bilgi yönetiminin aracılık rolünün ortaya konulması amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmada veri toplamak için anket yöntemi kullanılmıştır. İstanbul’da faaliyet gösteren sağlık işletmelerinin yöneticileriile anket gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçlarının doğruluğunu kontrol etmek ve anlamak için faktör analizi ve güvenilirlik testleri uygulanmış, aracı etki analizi için yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılmıştır. Bu kapsamda aracı etki analizi ile "bilgi yönetiminin aracı rolü" analiz edilmiştir. Bulgular: Yapılan analizlere göre entelektüel sermaye, kurumsal itibar üzerinde pozitif yönlü ve anlamlı bir etkiye sahip iken bilgi yönetiminin anlamlı bir etkiye sahip olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bilgi yönetiminin aracılık etkisi için yapılan analizlerin sonucunda bilgi yönetiminin entelektüel sermaye ile kurumsal performans arasında aracılık rolü olduğu tespit edilmiştir. Özgünlük: Son zamanlarda işletmelerde bilginin önemi her geçen gün artmakta ve bilginin yönetimi önem kazanmaktadır. Bilginin işletmelerdeki değerinin belirlenmesi, entelektüel sermaye ile kurumsallaşma arasındaki rolünün tespiti, rekabette belirleyici olacaktır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT Health services are provided by various institutions and organizations, including private, non-profit private and public, in many countries of the world. These healthcare businesses with different ownership follow their own policies and strategies to gain competitive advantage. The most important criterion to provide competitive advantage in today's businesses is to differentiate from competitors. In recent years, businesses have been investing in intellectual capital and knowledge management in order to reveal this differentiation. Purpose: In this study, it is aimed to reveal the mediating role of knowledge management in the relationship between intellectual capital, corporate reputation, and corporate performance. Method: Questionnaire method was used to collect data in the study. A survey was conducted with the managers of health enterprises operating in Istanbul. Factor analysis and reliability tests were applied to control and understand the accuracy of the survey results, and structural equation modeling was used for mediating effect analysis. In this context, "the mediating role of knowledge management" was analyzed with mediator effect analysis. Findings: According to the analyzes, it was concluded that while intellectual capital has a positive and significant effect on corporate reputation, knowledge management does not have a significant effect. As a result of the analyzes made for the mediation effect of knowledge management, it has been determined that knowledge management has a mediating role between intellectual capital and corporate performance. Originality: Recently, the importance of information in businesses is increasing day by day and the management of information is gaining importance. Determining the value of knowledge in businesses and determining its role between intellectual capital and institutionalization will be decisive in competition.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Ticaret Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEntelektüel Sermayeen_US
dc.subjectKurumsal İtibaren_US
dc.subjectKurumsal Performansen_US
dc.subjectBilgi Yönetimien_US
dc.subjectSağlık Sektörüen_US
dc.subjectIntellectual Capitalen_US
dc.subjectCorporate Reputationen_US
dc.subjectCorporate Performanceen_US
dc.subjectKnowledge Managementen_US
dc.subjectHealth Sectoren_US
dc.titleEntelektüel sermaye ve kurumsal itibarın örgütsel performans ilişkisinde bilgi yönetiminin rolüen_US
dc.title.alternativeThe intermediary role of knowledge management in the relationship of intellectual capital and corporate reputation with organizational performanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Rektörlük, Sağlık Sistemleri ve Politikaları Araştırma Merkezien_US
dc.authorid0000-0002-6189-6440en_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage231en_US
dc.identifier.endpage252en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.identifier.doi10.46928/iticusbe.1052334en_US
dc.institutionauthorÖzgül, Türkan
dc.identifier.trdizinid1092935en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster