Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğuç, Özge
dc.date.accessioned2023-06-21T08:14:54Z
dc.date.available2023-06-21T08:14:54Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationDoğuç, Ö. (2022). An intelligent system for document-based banking processes. Kahramanmaras Sutcu Imam University Journal of Engineering Sciences, 25(4), 760-773. https://dx.doi.org/10.17780/ksujes.1166624en_US
dc.identifier.issn1309-1751
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.17780/ksujes.1166624
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/11112
dc.description.abstractBusiness process automation has been helping companies by eliminating mundane and repetitive tasks. Automation tools have been used in many sectors, providing high full-time employee (FTE) savings and low error rates to the companies. Banks have been utilizing the automation tools for core banking and branch operations. In addition, banks receive hundreds of notice documents from courts, municipalities and third parties; which usually contain private and time-sensitive information about their customers. Automated document processing requires special solutions such as optical character recognition (OCR), natural language processing (NLP) and taxonomy; and modern process automation tools can utilize these solutions to provide end-to-end automation. This paper discusses how the notice documents such as account closure, payment blockage in Turkey can be automated. It also shows how automation can efficiently and effectively process the documents by providing experimental results for each document type.en_US
dc.description.abstractİş süreci otomasyonu, sıradan ve tekrarlayan görevleri ortadan kaldırarak şirketlere yardımcı olmaktadır. Otomasyon araçları birçok sektörde kullanılmakta olup, şirketlere yüksek tam zamanlı çalışan (FTE) tasarrufu ve düşük hata oranları sağlamaktadır. Bankalar, ana bankacılık ve şube operasyonları için otomasyon araçlarını kullanmaktadırlar. Ayrıca her gün bankalara mahkemelerden, belediyelerden ve üçüncü şahıslardan yüzlerce ihbar belgesi gelir; ve bu belgeler genellikle müşteriler hakkında özel ve zamana duyarlı bilgiler içerir. Bu belgelerin otomatik işlenmesi prosedürü, optik karakter tanıma (OCR), doğal dil işleme (NLP) ve sınıflandırma gibi özel çözümler gerektirir; ve modern süreç otomasyon araçları, uçtan uca otomasyon sağlamak için bu çözümleri kullanabilir. Bu makale, Türkiye'de hesap kapatma, ödeme blokajı gibi bildirim belgelerinin nasıl otomatikleştirilebileceğini tartışmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKahramanmaras Sutcu Imam Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProcess Management and Automationen_US
dc.subjectDocument Understanding and Processingen_US
dc.subjectDocument-Based Banking Processesen_US
dc.subjectSüreç Yönetimi ve Otomasyonuen_US
dc.subjectBelge Anlama ve İşlemeen_US
dc.subjectBelge Tabanlı Bankacılık Süreçlerien_US
dc.titleAn intelligent system for document-based banking processesen_US
dc.title.alternativeBelge tabanlı bankacılık süreçleri için akıllı sistem tasarımıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKahramanmaras Sutcu Imam University Journal of Engineering Sciencesen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5971-9218en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage760en_US
dc.identifier.endpage773en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.17780/ksujes.1166624en_US
dc.institutionauthorDoğuç, Özge
dc.identifier.trdizinid1158869en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster