A study developing character strengths in managing anxiety levels of individuals in emerging adulthood
Künye
Özbey Duygu, E. ve Deniz, M. E. (2022). A study developing character strengths in managing anxiety levels of individuals in emerging adulthood. OPUS Journal of Society Research, 19(49), 727-737. https://doi.org/10.26466/opusjsr.1127595Özet
Character strengths not only increase the well-being of individuals, but also help them to overcome their negative life experiences in a better way. This study aims to increase five-character strengths and at the same time manage anxiety levels of individuals by 13 sessions of a strength-based group psychological counseling program formed by the researchers. 18-21 20 individuals aged between 18 and 21 (60% female, 40% male) from various departments participated in the experimental and control group. Data showed a statistically significant decrease in anxiety levels and an increase in the character strengths of zest for life and hope in the experimental group. Using character strengths as a tool may open a novel way for literature and members of different professions by interdisciplinarity to deal with anxiety. Developmental psychologists, psychological counselors, family counselors, members of the profession who work in parenting education, child development specialists, preschool teachers, and school principals may play vital roles in preventing high anxiety levels at an early life phase. Moreover, psychiatrists, clinical psychologists and psychological counselor specialists may help individuals to maintain their well-being and manage their anxiety in an encouraging atmosphere. In this way, psychologically healthier individuals may constitute healthier societies in the long term. Güçlü yönler, bireylerin sadece iyilik hallerini artırmakla kalmaz, aynı zamanda olumsuz yaşam deneyimleri ile daha iyi baş etmelerine de yardımcı olur. Bu çalışmada, araştırmacılar tarafından oluşturulan 13 oturumlu güçlendirme odaklı grupla psikolojik danışma programı ile beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin beş karakter gücünün geliştirilmesi ve böylece kaygı düzeylerinin azaltılması amaçlanmaktadır. Bu çalışma, çeşitli bölümlerde okuyan 18-21 yaş arasındaki 20 katılımcı (%60 kadın, %40 erkek) ile gerçekleştirilmiştir. Bulgular, bireylerin kaygı düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir düşüş ve yaşam sevinci ve umut karakter güçlerinde anlamlı düzeyde bir artış olduğunu ortaya koymaktadır. Karakter güçlerini kaygıyı çalışmada bir araç olarak kullanmak, hem önleyici hem de iyileştirici anlamda çeşitli disiplinler arasında çalışmalara olanak sunmaktadır. Gelişim psikologları, psikolojik danışmanlar, aile danışmanları, aile eğitiminde görev yapan meslek mensupları, çocuk gelişim uzmanları, okul öncesi öğretmenleri, eğitim bilimciler ve okul müdürleri, karakter güçleri konusunda çalışmalar gerçekleştirerek yaşamın erken döneminde kaygı için önleyici hizmet sağlayabilmektedir. Buna ek olarak, psikiyatristler, klinik psikologlar ve uzman psikolojik danışmanlar, karakter güçlerini kendi metodlarında tedavi aracı olarak kullanarak bireylerin yüksek kaygı düzeylerini daha cesaretlendirici bir ortamda çözmelerine yardımcı olabilmektir. Disiplinler arası çalışmaların bu konuda çeşitlendirilmesi, psikolojik olarak sağlıklı bireylerin bir araya gelerek uzun vadede daha sağlıklı toplumların oluşmasına katkı sağlayabilmektedir.