Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoçak, Ömer Erdem
dc.contributor.authorAgun, Hazel
dc.date.accessioned2023-02-17T08:32:02Z
dc.date.available2023-02-17T08:32:02Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKoçak, Ö. E. ve Agun, H. (2019). Explaining employee voice behavior through intragroup relationship quality and the role of thriving at work. Adam Academy Journal of Social Sciences, 9(1), 179-202. https://doi.org/10.31679/adamakademi.471734en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31679/adamakademi.471734
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/10467
dc.description.abstractIn this study, we propose an underlying mechanism that provides a link between high-quality relationships as a group-level concept and employee voice as individual behavior. After an extent literature scanning, we employed the concept of thriving since it comprehends both hedonic and eudemonic well-being as well as his roots in social dynamics. To test this mediation link, we conducted an online survey with 462 participants and used structural equation modeling with the bootstrapping method to reveal whether thriving at work mediates the relationship. The results show that the data fit the model well, and the significant indirect effect exists, which confirms the full mediator role of thriving at work. This study has value as it shows what extent social environment impacts individual states and behaviors.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada grup düzeyindeki bir kavram olan grup içi ilişki kalitesi ile birey düzeyindeki kavram olan çalışan ses davranışının arasında ilişki kurulmasını sağlayan bir mekanizma önerilmiştir. Literatür taramasıyla karşılaştırılan kavramlar arasında işte kendini yetiştirmenin hem hazcı ve mutçu esenlik boyutlarını kapsaması hem de köklerinin sosyal dinamiklerde olması nedeniyle kullanılması düşünülmüştür. Bu aracılık etkisini test etmek için online anket yoluyla 462 katılımcıdan veri toplanmıştır. Yapısal eşitlik modellemesi ve bootstrapping metodu kullanılarak işte kendini yetiştirmenin ilişkide aracı olup olmadığı test edilmiştir. Sonuçlar, verilerin modelle uyumlu olduğunu, anlamlı dolaylı etkinin bulunduğunu göstermiştir. Buna göre işte kendini yetiştirmenin tam aracı etkisi olduğu doğrulanmıştır. Bu çalışma, sosyal çevrenin birey hal ve davranışları üzerindeki etkiyi göstermesi açısından önemlidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnkara Düşünce ve Araştırma Merkezi İktisadi İşletmesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectThriving at Worken_US
dc.subjectEmployee Voice Behavioren_US
dc.subjectHigh Quality Connectionsen_US
dc.subjectIntragroup Relationsen_US
dc.subjectİşte Kendini Yetiştirmeen_US
dc.subjectÇalışan Ses Davranışıen_US
dc.subjectYüksek İlişki Kalitesien_US
dc.subjectGrupiçi İlişkileren_US
dc.titleExplaining employee voice behavior through intragroup relationship quality and the role of thriving at worken_US
dc.title.alternativeÇalışan ses davranışının grupiçi ilişki kalitesi ile açıklanabilirliği ve işte kendini yetiştirmenin rolüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAdam Academy Journal of Social Sciencesen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-4649-2042en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage179en_US
dc.identifier.endpage202en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.31679/adamakademi.471734en_US
dc.institutionauthorKoçak, Ömer Erdem
dc.identifier.trdizinid1133015en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster