Yazar "Günhan Şenol, Nazmiye Evra" için listeleme
-
3-6 yaş DOWN sendromlu çocuklar ile 3-6 yaş tipik gelişim gösteren çocukların gelişimine babaların katkısı
Kılıç, Gözde (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada erken çocukluk döneminde iletişim gelişiminde farklılık gösteren Down sendromu tanısı almış 3-6 yaş arası çocuğu olan babalar ile; aynı yaş grubunda tipik gelişim gösteren çocuğu olan babaların çocuklarının ... -
5-7 yaş arasında konuşma sesi bozukluğu olan ve olmayan çocukların dil gelişimi ve bilişsel gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ateş, Neriman Ayça (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Konuşma sesi bozukluğu (KSB) olan çocuklara dair yapılan çalışmalar, bu çocukların KSB'ye ve bilişsel becerilerine bağlı olarak tipik gelişim gösteren akranlarına göre akademik becerilerde zorlandıklarını göstermektedir. ... -
Adaptation of the Aphasia Impact Questionnaire-21 into Turkish: Reliability and validity study
Yaşar, Esra; Günhan Şenol, Nazmiye Evra; Ertürk Zararsız, Gözde; Birol, Namık Yücel (Routledge Journals, 2022)Practices for the evaluation and treatment for people with aphasia (PWA) is dominated by an impairment-based view of aphasia. The number of aphasia evaluation tools adapted or developed to reflect PWA's perspective in ... -
Afazili bireyler ve sağlıklı bireylerdeki sıfat kullanımı
Doğruöz, Nur Melike (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada afazili bireylerin sıfat üretiminin, sağlıklı bireylerin sıfat üretiminden farklı olup olmadığı bir değerlendirme aracı kullanılarak belirlenip, afazili bireylerin geliştirilen bu araçta yer alan farklı alt ... -
Cultural and linguistic practice with children with developmental language disorder: Findings from an international practitioner survey
Stankova, Margarita; Rodríguez-Ortiz, Isabel R.; Matić, Ana; Levickis, Penny; Lyons, Rena; Messarra, Camille; Kouba Hreich, Edith; Vulchanova, Mila; Vulchanov, Valentin; Czaplewska, Ewa; Ringblom, Natalia; Hansson, Kristina; Håkansson, Gisela; Jalali-Moghadam, Niloufar; Dionissieva, Katya; Günhan Şenol, Nazmiye Evra; Law, James (Karger, 2021)Background: The cultural and language diversity across many European countries presents a range of challenges and opportunities for speech and language therapists and other practitioners working with children with developmental ... -
Çocuklarla çalışan hekimlerin ve eğitimcilerin dil ve konuşma bozuklukları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
Aldiş, Burak (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Dil ve konuşma bozukluğuna sahip çocuklar aileleri tarafından fark edilemediği durumlarda çocukla etkileşime giren, çocuğu gözlemleyen uzmanlara büyük rol düşmektedir. Bu araştırmada, çocuklarla çalışan hekimlerin ve ... -
Dil terapisinde doğal öğretim stratejileri kullanımı: Terapist farkındalığı ve ebeveynlerin görüşleri
Okçu Erarslan, Dila (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Gelişimsel dil bozukluğu olan çocuklar için planlanan terapilerde terapistler sıklıkla doğal öğretim stratejilerinden destek almaktadır. Mevcut çalışmada terapistlerin ve ebeveynlerin doğal öğretim stratejileri kullanımına ... -
Erken sosyal iletişim ölçeği (ESCS)'nin Türkçe'ye uyarlanması: Pilot çalışma
Sırcı, Benan (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Erken Sosyal İletişim Ölçeği (ESCS), erken gelişim döneminde bilişsel, gelişimsel aşamaları göz önünde bulundurarak hem belirli davranışların gelişimsel karmaşıklık düzeyinin hem de spesifik davranışların kişilerarası veya ... -
Okul öncesi dönemde birincil dil ve konuşma sorunu olan çocuklara uygulanan müdahalelerde ebeveyn ve dil ve konuşma terapistinin rolü
Konca, Hatice Feyza (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Okul öncesi dönemde uygulanan dil ve konuşma terapisi sürecinde dil ve konuşma terapisti (DKT)-ebeveyn-çocuk ilişkisi ve ebeveynlerin terapiye katılımının terapi başarısı üzerinde etkileri bulunmaktadır. Bu çalışmanın ... -
Otizm spektrum bozukluğu tanısı olan bireylerin ebeveynleriyle tipik gelişim gösteren bireylerin ebeveynlerinin otizmle ilgili farkındalıkları
Bozdoğan, Halil İbrahim (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı almış bireylerin ebeveynleri ile tipik gelişim gösteren bireylerin ebeveynlerinin, otizmin özellikleri ve nedenlerine ilişkin fikirleri, erken müdahalenin önemiyle ilgili ... -
Otizm spektrum bozukluğuna sahip bireylerin iletişim becerilerinin iletişim matrisi aracılığıyla incelenmesi
Şimşek, Kübra Nur (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Otizm Spektum Bozukluğu (OSB) olan bireylerin iletişim becerileri İletişim Matrisi aracılığıyla incelemektedir. Çalışmada OSB'li bireylerin iletişimsel davranışları ve OSB'den etkilenme düzeyi arasındaki ... -
Riskli bebeklerin ileri dönemdeki dil becerileri ile genel hareket analizi sonuçları arasındaki ilişki
Güneş Akgün, Elif (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Motor ve dil becerileri arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalar bu iki gelişim alanının birbirinden etkilendiğini göstermektedir. Bu çalışmada, riskli bebeklerin doğumdan sonraki ilk 6 ay içerisinde gözlemlenen motor ...