Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMercan, Hilal
dc.contributor.authorYükselen, Arzu
dc.date.accessioned2022-10-11T08:45:53Z
dc.date.available2022-10-11T08:45:53Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationMercan, H. ve Yükselen, A. (2022). 60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerileri ile zorbalıkla baş etme stratejilerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(2), 587-609. https://doi.org/10.37217/tebd.990216en_US
dc.identifier.issn2459-1912
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37217/tebd.990216
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/9821
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerileri ile zorbalıkla baş etme stratejilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Karma araştırma modeli ile tasarlanan bu çalışmanın örneklemini, kolay örnekleme yöntemiyle seçilen İstanbul İli Beykoz, Üsküdar, Ümraniye ilçelerinde okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık 85 çocuk ve 16 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada “Demografik Bilgi Formu”, “4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Ölçeği Öğretmen Formu”, “Zorbalıkla Baş Etme Stratejileri Problem Hikâyeler Formu” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çapraz karşılaştırması aritmetik ortalama ve standart sapmalar hesaplanarak yapılmıştır. Araştırmaya katılan öz düzenleme becerisi yüksek çocukların zorbalıkla baş etmede daha çok aktif ve karma stratejileri kullandıkları; öz düzenleme becerisi düşük çocukların ise daha çok kaçınmacı ve duygu odaklı stratejiler kullandıkları bulunmuştur. Çocukların öz düzenleme beceri düzeylerine göre ise duygularını ifade etme biçimlerinin ve zorbalığın nedenlerini açıklama biçimlerinin değiştiği bulunmuştur. Çocukların zorbalıkla etkili baş etme stratejilerini uygulayabilmeleri için öz düzenleme beceri düzeylerinin erken dönemde tespit edilmesi ve desteklenmesi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to examine the self-regulation skills of 60-72 month-old children attending pre-school education and their coping strategies with bullying. The study sample consists of 85 children of 60-72 months and 16 teachers attending pre-school education institutions located in Beykoz, Üsküdar, and Ümraniye districts of Istanbul Province selected by convenience sampling method. In the study, "Demographic Information Form," "Self-Regulation Scale for Children 4-6 Years Old Teacher Form", and "Coping With Bullying Strategies Problem Stories Form" were used. A mixed research model was used in this study, and cross-comparison of the answers obtained was calculated with arithmetic mean and standard deviations. Participant children with high self-regulation skills mostly used active and mixed strategies in coping with bullying. On the other hand, it was found that children with low self-regulation skills mostly used avoidant and emotion-oriented strategies. Besides, it was found that the self-regulation skill levels of the children were determinant of the ways of expressing their feelings and explaining the reasons for bullying. Therefore, it has been suggested that the self-regulation skill levels of children should be identified and supported at an early stage to provide that they can apply effective coping strategies with bullying.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkran Zorbalığıen_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.subjectÖz Düzenleme Becerilerien_US
dc.subjectZorbalıkla Baş Etme Stratejilerien_US
dc.subject60-72 Aylık Çocuklaren_US
dc.subjectPeer Bullyingen_US
dc.subjectPreschool Perioden_US
dc.subjectSelf-Regulation Skillsen_US
dc.subjectCoping with Bullying Strategiesen_US
dc.subject60-72 Months Old Childrenen_US
dc.title60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerileri ile zorbalıkla baş etme stratejilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the self-regulatory skills and strategies of coping with bullying of 60-72 month old childrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-4202-3230en_US
dc.authorid0000-0002-3522-865Xen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage587en_US
dc.identifier.endpage609en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.37217/tebd.990216en_US
dc.institutionauthorMercan, Hilal
dc.institutionauthorYükselen, Arzu
dc.identifier.trdizinid1119637en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster