Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSolhi, Mehdi
dc.date.accessioned2022-02-28T06:14:18Z
dc.date.available2022-02-28T06:14:18Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationSolhi, M. (2020). An investigation of the university students' beliefs on the unenviable reputation of Turkish students in learning English. Turkish Studies - Language and Literature, 15(1), 385-395. http://doi.org/10.29228/TurkishStudies.40401en_US
dc.identifier.issn2667-5641
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.29228/TurkishStudies.40401
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/9012
dc.description.abstractThis study examined(1) whether there is a difference between male and female undergraduate English language teaching (ELT)students perception with regard to the reasons they attribute to the unenviable reputation of Turkish students in learning English, (2) to what extent the age of the ELT students accounts for attributing English learning failure of Turkish students to different reasons, and (3) whether the English language learning time of the ELT students can affect their attributing Turkish students' failure in learning English to any particular reason. A total number of 59 ELT students studying at different private and publicuniversities in Turkey completed a standardized form of Turkish Students' Failure in Language Learning Scale online. Results indicated no significant difference between male and female students perception with regard to attributing the reasons to Turkish students’ poor performance in learning English. Nor did age play a significant role in their attributing the failure to any particular reason. Besides, the time spent on learning English was not significantly a determining factor in ascribing the failure toany different reason.en_US
dc.description.abstractBu çalışma (1) Türk kız ve erkek İngilizce öğretmenliği lisans öğrencileri arasında Türk öğrencilerin İngilizce öğreniminde kötü ünlerine ilişkin düşüncelerinde cinsiyetlerine bağlı bir fark olup olmadığını, (2) İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin Türk öğrencilerin İngilizce öğrenme başarısızlıklarını farklı nedenlerle ilişkilendirmesinde yaş faktörünün önemli olup olmadığını ve (3) İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin kendi İngilizce öğrenme sürelerinin Türk öğrencilerin İngilizce öğrenimindeki başarısızlıklarını ilişkin sebepleri etkeleyip etkilemediğini araştırmaktadır. Türkiye'deki farklı özel ve devlet üniversitelerinde öğrenim gören toplam 59 İngilizce öğretmenliği öğrencileri, Dil Öğreniminde Başarısızlık Ölçeği'ni online olarak doldurmuştur. Sonuçlara göre, erkek ve kız öğrenciler arasında, Türk öğrencilerin İngilizce öğrenmedeki zayıf performanslarının nedenleri açısından anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin yaşlarının, öğrencilerin İngilizcedeki başarısızlık oranını herhangi bir sebeple ilişkilendirmelerinde önemli bir rol oynamadığı görülmüştür. Bunun yanısıra, İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin İngilizce öğrenmek için harcadıkları zaman, bahsedilen başarısızlığı farklı sebeplere bağlı olduğunu göstermemektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherInternational Balkan Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProficiencyen_US
dc.subjectTurkish Studentsen_US
dc.subjectUnenviable Reputationen_US
dc.subjectEnglishen_US
dc.subjectLanguage Learningen_US
dc.subjectDil Yeterliliken_US
dc.subjectTürk Öğrencileren_US
dc.subjectKötü Ünen_US
dc.subjectİngilizceen_US
dc.subjectDil Öğrenimien_US
dc.titleAn investigation of the university students' beliefs on the unenviable reputation of Turkish students in learning Englishen_US
dc.title.alternativeTürk okullarına giden öğrencilerin İngilizce öğrenmedeki kötü ününe ilişkin İngilizce öğretmenliği öğrencilerilerin inançları üzerine bir incelemeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Language and Literatureen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimien_US
dc.authorid0000-0002-0355-9171en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage385en_US
dc.identifier.endpage395en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.40401en_US
dc.institutionauthorSolhi, Mehdi
dc.identifier.trdizinidTkRJME56azFOUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster