Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSavaş, Zehra
dc.contributor.authorÜnal Logacev, Özlem
dc.date.accessioned2022-01-27T10:48:03Z
dc.date.available2022-01-27T10:48:03Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06-30
dc.identifier.citationSavaş, Z. (2021). Dudak damak yarığı ile doğan bebeklerin beslenme problemlerine yönelik online aile eğitimi etkililiğinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8921
dc.description.abstractDudak damak yarığına (DDY) sahip olan bebekler, ağız yapılarında görülen anatomik farklılık sebebiyle beslenmede ciddi problemler yaşayabilmekte ve gelişim geriliği riskiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Aynı zamanda bebeklerin DDY tanısı almış olması ve doğum sonrasında bebeği normal yollarla besleyememenin verdiği zorluklar ebeveynleri olumsuz yönde etkilemektedir. Bu sebepler ile DDY'li bebeklerin beslenmede yaşadığı zorluklar tespit edilerek ailelere mümkün olan en erken dönemde beslenmeye ilişkin eğitimin verilmesi hem bebek hem de aileler için kritik bir role sahiptir. Bu çalışmada, DDY'li bebeklerin beslenmesine yönelik aile eğitimi planlanarak video eğitim kaydı oluşturulmuş ve bu eğitimin annelerin bebeklerini beslemeye ilişkin bilgi düzeyleri, davranışları ve duygu durumları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu parametrelerin incelenmesi ve değerlendirilmesi için "Dudak Damak Yarıklı Bebeklerde Beslenme Yöntemlerini Değerlendirme Formu" oluşturulmuştur. Çalışmaya 0-32 hafta arasında olan 20 DDY'li bebek ve anneleri katılmıştır. Katılımcılara eğitim öncesinde, hazırlanan değerlendirme formu ve "DDY Aile Görüşme Formu" uygulanmıştır. Ardından annelere hazırlanan eğitim videosu gönderilmiş ve izlemeleri istenmiştir. Video eğitimden 7-10 gün sonra "DDY'li Bebeklerde Beslenme Yöntemlerini Değerlendirme Formu" ve "Sosyal Geçerlik Formu" anneler ile doldurulmuştur. Çalışmanın sonucunda annelerin olumlu davranışlarında, doğru bilgilerinde, bebek ve annedeki olumlu duygularda istatistiksel açıdan anlamlı artış; annelerin yanlış bilgilerinde, olumsuz duygularında ve olumsuz bulgularda azalma görülürken annenin olumsuz davranışları ve olumlu duygularında anlamlı farklılık görülmemiştir ancak bu parametrelerden aldığı toplam skorlar karşılaştırıldığında pozitif yönde değişim olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractBabies with cleft lip and palate (CLP) may experience serious problems in feeding and face the risk of developmental delay due to the anatomical differences in their oral structures. At the same time, the babies' being diagnosed with CLP and the difficulties of not feeding the baby in normal ways after birth affect parents negatively. For these reasons, it is critical for both infants and families to identify the difficulties experienced by infants with CLP and to provide nutritional education to families as early as possible. In this study, family education regarding feeding babies with CLP was planned and video education recording was created and the effect of this education on mothers' level of knowledge, behaviors and emotional status about feeding their babies were examined. "Evaluation of Feeding Methods in Babies with Cleft Lip and Palate Form" was developed to examine and evaluate these parameters. Twenty infants with CLP and their mothers aged 0-32 weeks participated in the study. Before the training, the prepared evaluation form and the "CLP Family Interview Form" were applied to the participants. Afterwards, the prepared training video was sent to the mothers and they were asked to watch it. 7-10 days after the video training, the "Evaluation Form of Feeding Methods in Babies with CLP" and the "Social Validity Form" were filled out by the mothers. As a result of the study, there was a statistically significant increase in mothers' positive behaviors, correct knowledge, and positive emotions. While there was a decrease in the false knowledge and negative feelings, there was no significant difference in the mother's negative behaviors and positive emotions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Eğitimien_US
dc.subjectBeslenmeen_US
dc.subjectBeslenme Problemlerien_US
dc.subjectDudak Damak Yarığıen_US
dc.subjectYutmaen_US
dc.subjectCleft Lip and Palateen_US
dc.subjectFamily Educationen_US
dc.subjectFeedingen_US
dc.subjectFeeding Problemsen_US
dc.subjectSwallowingen_US
dc.titleDudak damak yarığı ile doğan bebeklerin beslenme problemlerine yönelik online aile eğitimi etkililiğinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effectiveness of online family education on nutritional problems of babies born with clear lip and palateen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster