Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSunal, Nihal
dc.contributor.authorSözer, Elif Ece
dc.date.accessioned2022-01-20T07:13:19Z
dc.date.available2022-01-20T07:13:19Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-08-02
dc.identifier.citationSözer, E. E. (2021). Lise öğrencilerinde internet bağımlılığı ve etkileyen etmenlerin belirlenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8854
dc.description.abstractBu çalışma lise öğrencilerinde internet bağımlılığı ve etkileyen etmenlerin belirlenmesi amacıyla yapılan tanımlayıcı bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini Batman Mevlana Anadolu Lisesi'nde öğrenci olarak öğrenim gören 830 öğrenci oluşturulmaktadır, araştırma örneklemini ise araştırmaya katılmaya gönüllü olan 595 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında "Sosyo-Demografik Veri Formu" ve "İnternet Bağımlılığı Ölçeği" kullanıldı. İnternet Bağımlılığı Ölçeği yoksunluk, kontrol güçlüğü, işlevsellikte bozulma ve sosyal izolasyon olmak üzere 4 alt boyuttan oluşmaktadır. İnternet Bağımlılığı Ölçeğinden alınabilecek minimum puan 35 maksimum puan ise 163'tür. Araştırmanın verileri SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edildi. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 15,2 ± 0,8 olarak saptanmakta olup, %44,4'ünün 14 yaş grubunda olduğu saptandı. Araştırmanın örneklemini oluşturan öğrencileri %52,8'inin kadın cinsiyette olduğu ve %55,8'inin ikinci sınıfta öğrenim gördüğü belirlendi. Öğrencilerin %82,2'sinin yeterli arkadaşı bulunduğu, %47,6'sının ise arkadaşları ile çok iyi ilişkileri olduğu saptandı. Öğrencilerin %43,4'ünün günlük problemleri çözerken sorunu analiz ederek çözüm yolları bulduğu saptanırken, %15,1'inin ise sorunu düşünmeyip kendiliğinden geçmesini beklediği saptandı. Öğrencilerin %69,4'ünün günlük internet kullanım süresinin 1-3 saat arasında olduğu saptandı. Araştırmada bulunan erkek öğrencilerin İnternet Bağımlılık Ölçeğinden elde ettikleri puan ortalamaları kadın öğrencilerinden istatiksel olarak anlamlı derece yüksek bulundu. (p<0,05) Öğrencilerin günlük internet kullanım süresi, internete çok bağlı olma durumu ve sabah kalkar kalkmaz internete bağlanma durumları ile İnternet Bağımlılık Ölçeğinden aldıkları puanlar arasında çok ileri düzeyde istatistiksel olarak anlamlı derecede yükseklik bulundu. Sonuç olarak, adölesanların internet kullanım alışkanlıkları ve sosyo-demografik özellikleri ile internet bağımlılığı arasında ilişki saptanmış olmak ile birlikte Batman ilinde adölesanların internet bağımlılığı ile ilişkili olarak daha fazla araştırma yapılması gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractThis is a descriptive study, which aims to define internet addiction and related factors among high school students. The universe of this study was Batman Mevlana Anatolian High School's 830 students, and the study sample consisted 595 students who volunteered to participate in the study. Study data was collected with "Socio-Demographic Data Form" and "Internet Addiction Scale". Collected data was analyzed in SPSS 22.0. The mean age of the students who participated in the research was 15,2 ± 0,8 and %44,4 of these students was in the 14 age group. %52,8 of the students, who were the sample of this study, was female and %55,8 of the students were second grade students. %82,2 of the students has adequate amount of friends and %47,6 of them has a good relationship with their friends. %43,4 of the students solves their daily problems with analyzing the problem and coming with a solution but %15,1 of the students doesn't thinks about the problem and just waits it to be solved on it's own. %69,4 of the students use internet 1-3 hours in a day. This study results Show that male students Internet Addiction Scale points has been significantly higher then the female students. (p<0,05) Also student's daily internet usage time, dependence on the internet and their choice to connect to internet as soon as they wake up has a significant effect on their Internet Addiction Scale points. To conclude; while this study shows that adolescents internet usage habits and their socio-demographics has a relationship with their internet addiction, in the future more researchs should be done, regarding adolescents internet addiction in Batman.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAdölesanen_US
dc.subjectLise Öğrencisien_US
dc.subjectİnternet Bağımlılığıen_US
dc.subjectDavranışsal Bağımlılıken_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectAdolescenten_US
dc.subjectHigh School Studentsen_US
dc.subjectInternet Addictionen_US
dc.subjectBehavioral Addictionen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.titleLise öğrencilerinde internet bağımlılığı ve etkileyen etmenlerin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of internet addiction and affecting factors in high school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster