Öğrenci bakış açısıyla disiplinlerarası stüdyo dersi katılımcı personaları
Künye
Soylu, H. Y. ve Karaca Şalgamcıoğlu, B. (2021). Öğrenci bakış açısıyla disiplinlerarası stüdyo dersi katılımcı personaları. ARTS: Artuklu Sanat Ve Beşeri Bilimler Dergisi (Online), 6, 41-77. https://dx.doi.org/10.46372/arts.896745Özet
Bu makaleye konu olan çalışmanın temel motivasyonu TasarımAraştırmaları ve Kuramı dersinde Endüstriyel Tasarım Bölümüöğrencilerine persona oluşturma yöntemi anlatılırken, ders içinde buyöntem ile ilgili uygulama yapabilecekleri ortak bir deneyim arayışıolmuştur. Derse katılan öğrencilerin aynı zamanda fakültenin diğerbölümleri ile ortak Disiplinlerarası Stüdyo (DAS) dersini almaları ve buöğrencilerin farklı tasarım disiplinlerinden gelen, çeşitli kişilik yapılarınasahip takım arkadaşları ile beraber çalışmakta yaşadıkları zorluklarıher fırsatta ifade etmeleri neticesinde, öğrencilerden DAS takımarkadaşlarını dikkate alarak kurgusal personalar oluşturmaları istenmişve oluşturdukları personalar ışığında ders deneyimini öğrencileraçısından daha olumlu hale dönüştürecek bir DAS dersini tasarlamalarıtalep edilmiştir. Çalışma kapsamında öğrenciler tarafından oluşturulanpersonaların anlatımında kullanılan ifadeler gömülü teori yöntemi veetkileşim süreç analizi kullanılarak incelenmiş ve sonrasında öğrenciönerileri ile eşleştirilmiştir. Sonuç olarak, daha olumlu bir DAS dersideneyimi için, DAS derslerinin daha yapılandırılmış hale getirilmesi,takım çalışmasının yanı sıra bireysel çalışmanın da değerlendirmeyealınması ve ders kapsamında yapılan projelerin büyük oranda derssaatleri dahilinde tamamlanması yönünde öğrenci beklentileri ortayaçıkmıştır. Ortaya çıkan bulgular ışığında yazarlar, daha olumlu bir DASdeneyimi için öğrencilere DAS dersi öncesinde karar verme, zamanyönetimi konularında eğitim verilmesini önermektedir. The major motivating factor for this paper is the search for a prior shared experience, from which personas would be withdrawn among industrial design students participating to the Design Research and Theory course. All of the participants enrolled to the course were also taking the Interdisciplinary Studio Course (ISC) together with architecture, interior architecture and urban planning students and they were complaining constantly concerning the difficulty of working with their teammates i.e., students coming from different educational backgrounds and having different personal traits. Thus, participants were asked to build fictional personas reflecting their ISC teammates and give suggestions on how ISC could be improved. Findings have been analyzed using grounded theory and interaction process analysis and compared with student suggestions. Results reveal that in order to improve the ISC, students have three requirements: i) a more structured syllabus, ii) individual performance evaluation in addition to team performance evaluation iii) completion of the team project within the course hours at school. In the light of these findings, authors suggest that students should be given training for decision making and time management before the start of the ISCs.