Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekkuş, Bağdat
dc.date.accessioned2021-12-15T06:44:15Z
dc.date.available2021-12-15T06:44:15Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationTekkuş, B. (2021). Genç yetişkinlerde fiziksel aktivite ve bilişsel performans arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(42), 5699-5714. https://dx.doi.org/10.26466/opus.932629en_US
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.26466/opus.932629
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8664
dc.description.abstractFiziksel aktivitenin sağlığın birçok alanında kanıta dayalı olumlu etkileri belirlenmiş olup dikkat hafızave yürütücü işlevler gibi kognitif fonksiyonlar üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Bu çalışma üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite seviyeleri ile kognitif performansları arasındaki ilişkiyi incelemekamacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yaşları 18-25 aralığında değişen 83 kişi ile testleryürütülmüştür. Fiziksel aktivite seviyelerinin tespitinde Uluslararası Fiziksel Aktivite Kısa Anketi (International Physical Activity Questionnare-IPAQ), kognitif performans seviyelerini belirlemedeyürütücü işlevleri içeren Stroop Testi TBAG Formu kullanılmış ayrıca demografik bilgilerkaydedilmiştir. Tüm analizlerde istatistiksel anlamlılık p<0.05 olarak kabul edilmiştir. ANOVA testisonucunda Stroop etkisi fenomeni uyumsuz koşulda tepki sürelerinin anlamlı olarak gecikmesi ilegözlemlenmiştir. Kontrol ve uyumlu koşulda tepki süreleri uyumsuz koşula göre daha hızlıdır. Fizikselaktivitenin Stroop efekte etkisi anlamlı bulunmamıştır. MET ile Stroop etkisi arasındaki ilişkiyebakıldığında MET arttıkça Stroop etkisinin azalma eğilimi gösterdiği gözlemlense de, bu ilişki anlamlıdeğildir. Çalışmamızda üniversite öğrencilerinin toplam fiziksel aktivite seviyeleri ile kognitif performansları arasında doğrusal bir ilişki tespit edilememiştir. Daha fazla sayıda katılımcının dahil edildiğidaha ileri araştırmalara ihtiyaç vardır.en_US
dc.description.abstractEvidence-based positive effects of physical activity on many areas of health have been determined, and its effects on cognitive functions such as attention, memory and executive functions are investigated. This study was conducted to examine the relationship between university students' physical activity levels and their cognitive performance. For this purpose, tests were conducted with 83 people whose ages ranged from 18-25. The International Physical Activity Questionnare (IPAQ) was used to determine physical activity levels, and the Stroop Test TBAG Form, which includes executive functions to determine cognitive performance levels, and demographic information was recorded. IBM SPSS 21 package program was used in the data analysis of the study. Statistical significance was accepted as p <0.05 in all analyzes. As a result of the ANOVA test, the Stroop effect phenomenon was observed with a significant delay in reaction times in the incompatible condition. Response times in control and adaptive condition are faster than in non-compliant conditions. The effect of physical activity on the stroop effect is not significant. Considering the relationship between BAT and Stroop effect, it is observed that as the MET increases, the Stroop effect tends to decrease, but this relationship is not significant. In our study, no linear relationship was found between university students' total physical activity levels and their cognitive performance. Further research is needed, involving larger numbers of participants.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenç Yetişkinen_US
dc.subjectFiziksel Aktiviteen_US
dc.subjectBilişsel Performansen_US
dc.subjectYoung Adultsen_US
dc.subjectPhysical Activityen_US
dc.subjectCognitive Performanceen_US
dc.titleGenç yetişkinlerde fiziksel aktivite ve bilişsel performans arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between physical activity and cognitive performance in young adultsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0001-9719-8321en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage5699en_US
dc.identifier.endpage5714en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.932629en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster