Bir özel hastanede çalışan hemşirelerin kalite yönetimi konusundaki bilgi tutum ve davranışları
Künye
Turali, Y. (2021). Bir özel hastanede çalışan hemşirelerin kalite yönetimi konusundaki bilgi tutum ve davranışları. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Özet
Sağlık sektörü açısından sağlık hizmetlerinin topluma ve bireylere, çağdaş bilim ışığında ve beklenilen sağlık çıktılarını elde edecek şekilde sunulması olarak tanımlanan kalite ayrıca beklentileri karşılayabilme yeteneğidir. Toplam Kalite Yönetimi ise kalite felsefesine sistemli bir yaklaşımı ifade etmektedir. Mükemmelliğe sistemli bir yaklaşım olarak ifade edilen TKY, işletmelerin içerisinde bulunduğu sektörün bütününe yönelik olarak kalite güvencesi ve kalite kültürünü sağlamayı öngörmektedir. Bu nedenle hastanelerde ve diğer sağlık kuruluşlarında görev yapan ve sağlık profesyonelleri arasında önemli bir yeri olan hemşirelerin, kaliteye bakış açısı ve kalite algısı kurum içerisinde uygulanmakta olan kalite faaliyetlerinin ilerlemesi için büyük önem arz etmektedir. Bu doğrultuda gerçekleştirilmiş olan çalışmada amaç; özel bir hastanede gerçekleştirilen kalite çalışmalarına katılan ve katılmayan hemşirelerin kalite algısını değerlendirmektir. Tanımlayıcı ve kesitsel olarak planlanan araştırmanın evrenini İstanbul ilinde yer alan özel bir hastanede görevli tüm hemşireler oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında örneklem seçimine gidilmemiştir. Gönüllülük esasına dayalı olarak tüm hemşirelere, veri toplama aracı olan anket formu yöneltilmiştir ve araştırma katılımı kabul eden 170 hemşire ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, IBM SPSS Statistics programı ile analiz edilmiştir. Ölçekten alınabilecek minimum puan 76, maksimum puan ise 380 olarak hesaplanmıştır. Analiz sonucunda, en düşük puan alan katılımcının 144, en yüksek puan alan katılımcının ise 338 puan aldığı görülmüştür. Ölçekten alınan ortalama puanın 226,782±51,06 olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların kalite algı düzeylerinin yaklaşık olarak ortalama bir düzeyde olduğu ifade edilebilir. Quality is defined as the provision of health services to the society and individuals in the light of contemporary science and to achieve the expected health outcomes in terms of the health sector and the ability to meet the expectations.Total Quality Management refers to a systematic approach to quality philosophy.TQM, which is expressed as a systematic approach to excellence, envisages providing quality assurance and quality culture for the whole sector of the enterprises.For this reason, nurses, who work in hospitals and other health institutions and have an important place among health professionals, are of great importance for the quality perspective and quality perception of the nurses in order to advance the quality activities implemented in the institution.In this study, the aim was; The aim of this study is to evaluate the quality perception of nurses participating and not participating in quality studies in a private hospital. The universe of this research, which is planned descriptively and cross-sectionally, is composed of all nurses working in Hospital in Istanbul.Sample selection was not made within the scope of the research. On a voluntary basis, all nurses were asked a questionnaire, which is a data collection tool, and the study was conducted with 170 nurses who agreed to participate. Data were analyzed with IBM SPSS Statistics program. The minimum score that can be obtained from the scale is calculated as 76 and the maximum score as 380. As a result of the analysis, it was seen that the lowest scoring participant scored 144 and the highest scoring participant scored 338. The mean score of the scale was 226,782 ± 51.06. It can be stated that the quality perception levels of the participants are approximately average.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [1159]