Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKökcü Doğan, Aysel
dc.contributor.authorŞendur, Şah Turna
dc.date.accessioned2021-09-21T07:09:33Z
dc.date.available2021-09-21T07:09:33Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-01-12
dc.identifier.citationŞendur, Ş. T. (2021). Lise öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8236
dc.description.abstractAraştırma lise öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumu ile anne ve baba tutumu arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, Büyükçekmece ilçesindeki 13 özel ve 10 devlet lisesinde okuyan öğrenciler, örneklemini ise bu okullarda okuyan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 2535 öğrenci oluşturdu. Veriler "Tanıtıcı Bilgiler Formu", "Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği (BYT)" ve "Anne-Baba Tutum Ölçeği" kullanılarak toplandı. Araştırmada elde edilen veriler lisanslı SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edildi. Örneklem grubunda yer alan öğrencilerin %59,7'sinin devlet okulunda eğitim gördüğü, %28,8'inin 10. sınıf öğrencisi, %51,8'ini kız, %53,8'inin 15-16 yaş aralığında, %45,2'sinin bir kardeş sahibi, %66'sının ekonomik durumunun orta düzede olduğu saptandı. Araştırmaya katılan lise öğrencilerinin anne-baba tutumları incelendiğinde Kabul/ İlgi Alt Boyutu puan ortalaması 27,63±4,13, Psikolojik Özerklik puan ortalaması 24,78±5,13, Denetleme puan ortalaması 24,23±5,26 bulundu. Öğrencilerin Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği toplam puan ortalaması ise 70,17±12,76 olarak tespit edildi. Öğrencilerin bilgisayara yönelik tutum ölçeği ile hoşlanma, önem, kaygı alt boyutları ve anne baba tutum ölçeği psikolojik özerklik alt boyutu arasında pozitif, bilgisayara yönelik tutum ölçeği ile anne baba tutum ölçeği denetleme alt boyutu arasında ise negatif anlamlı ilişki saptandı (p<0.05). Elde edilen veriler sonucunda anne baba tutumunun öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumunu etkilediği saptandı. Bu sonuçlar ışığında hareketle ergenlerin bilgisayar kullanımından kaynaklı sorunlar yaşamaması ve ebeveynlerin çocuklarına karşı sergileyecekleri tutumun daha sağlıklı olabilmesi için ebeveynlere iletişim, eğitim, destek, iyileştirme v.b. çalışmaların yapılması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the relationship between attitudes towards computer and parenting attitudes of adolescents who were students in a high school by descriptive. Population of the study was 2535 voluntary high school students 10 units public and 13 units private high schools in Büyükçekmece. The data were collected together with the & quot; Introductory Information Form & quot; Attitude Towards Scale (BYT)" and & quot; Parent Attitude Scale" The data obtained in the study were analyzed with the licensed SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 program. 59.7% of the sample group was educated in public school, 28.8% of them 10. student, 51.8% of them were girls, 53.8% of them lived 15-16, 45.2% had a sibling class and 66% had a moderate economic status. It was determined that 61.6% of the high school students participating in the study were between the ages of 36-44 and the father of 49.3% between the ages of 45-53. When the parental attitudes of the high school students participating in the study were examined, found as acceptance / Interest Sub-Dimension mean score 27,63 ± 4,13, Psychological Autonomy mean score 24.78 ± 5.13 and average audit score 24,23 ± 5,26. Total score of the Students' Attitude Scale towards Computer was determined as 70,17± 12,76. There was a positive relationship between the computer attitude scale and the psychological autonomy sub-dimensions of the students 'attitude, importance, anxiety and parents' attitude scale, and a negative relationship between the computer attitude scale and the parent attitude scale control sub-dimension (p<0.05). As a result of the data obtained, it was determined that the attitude of parents affected the students' attitude towards computers. In the light of these results, in order for adolescents not to experience problems arising from computer use and for parents to have a healthier attitude towards their children, communication, education, support, improvement, etc. studies are recommended.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayaren_US
dc.subjectEbeveynen_US
dc.subjectLise Öğrencisien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectThe Computeren_US
dc.subjectParenten_US
dc.subjectHigh School Studenten_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.titleLise öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumları ile ebeveyn tutumları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeHigh school students' attitudes towards computer and the relationship between parental attitudesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster