Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilir, Halenur
dc.contributor.authorAygüzen, Ceren
dc.date.accessioned2021-09-20T09:09:37Z
dc.date.available2021-09-20T09:09:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationBilir, H. ve Aygüzen, C. (2021). Live-video versus video demonstration methods: Dental students’ preferences during the COVID-19 pandemic. Journal of Duzce University Health Sciences Institute, 11(2), 250-256. https://dx.doi.org/10.33631/duzcesbed.828367en_US
dc.identifier.issn2146-443X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.33631/duzcesbed.828367
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8225
dc.description.abstractAim: Due to the COVID-19 pandemic, the method of education has changed in dental education as in all other schools. The purpose of this study is to evaluate live-video demonstrations and video demonstrations in the dental anatomy and morphology course in terms of students' learning preferences during the COVID-19 pandemic process. Material and Methods: The upper right canine tooth was carved from soap with a live-video demonstration in the preclinical laboratory the week before distance education started. After distance education started, a video demonstration was prepared for the carving of the lower canine tooth from soap and sent to students via e-mail. The students who watched both demonstrations were asked to carve these teeth from soap. A survey was conducted via Google Forms to get students’ opinions about the demonstration types and distance education by asking 11 Likert-type questions. The level of significance for statistical analysis was set at P≤ 0.05. Results: 51 first year preclinical students (31 female, 20 male) participated this study. The mean age of students was 19.43 ± 1.01 years old. There was no statistically significant difference between the demonstration types in terms of students' learning preferences, the type of device used by students for distance learning and the selection of the demonstration type. Conclusion: Although there was no difference between the types of demonstration in terms of students' learning preferences during the COVID-19 pandemic, students mostly preferred the video demonstrations if they are in the same environment with the instructor periodically.en_US
dc.description.abstractAmaç: COVID-19 salgını nedeniyle diğer tüm fakültelerde olduğu gibi diş hekimliği eğitiminde de eğitim metodları değişmiştir. Bu çalışmanın amacı, COVID-19 salgını sürecinde dental anatomi dersinde öğrencilerin öğrenme tercihleri açısından canlı-video demonstrasyonları ve video demonstrasyonlarını değerlendirmektir. Gereç ve Yöntemler: Üst sağ kanin dişi uzaktan eğitim süreci başlamadan bir hafta önce preklinik laboratuarında canlı-video demonstrasyonu ile sabundan kazıma yöntemiyle elde edilmiştir. Uzaktan eğitim başladıktan sonra alt sağ köpek dişi için sabundan kazıma yöntemiyle elde edilmesi için video gösterimi hazırlanarak öğrencilere e-posta yoluyla gönderildi. Her iki demonstrasyonu da izleyen öğrencilerden bu dişleri sabundan kazıma yöntemiyle elde etmeleri istendi. Google Formlar aracılığıyla, öğrencilerin demonstrasyon türleri ve uzaktan eğitim hakkında fikirlerini almak için 11 adet Likert tipi soru sorarak bir anket yapılmıştır. İstatistiksel analiz için anlamlılık seviyesi p<0.05 olarak belirlendi. Bulgular: Bu çalışmaya 51 tane (31 kız, 20 erkek) 1. sınıf diş hekimliği öğrencisi katıldı. Öğrencilerin yaş ortalaması 19,43 ± 1,01'dir. Öğrencilerin öğrenme tercihleri açısından demonstrasyon türleri arasında, öğrencilerin uzaktan eğitim için kullandıkları cihaz tipinin demonstrasyon türü seçimi açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farkı yoktur. Sonuç: COVID-19 salgını sırasında öğrencilerin öğrenme tercihleri açısından demonstrasyon türleri arasında bir fark olmamasına rağmen, öğrenciler en çok eğitmenle belirli aralıklarla bir araya geldikleri video demonstrasyonu yöntemini tercih etmişlerdir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherDuzce Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDental Educationen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectUzaktan Öğrenimen_US
dc.subjectDiş Hekimliği Eğitimien_US
dc.subjectPandemien_US
dc.titleLive-video versus video demonstration methods: Dental students’ preferences during the COVID-19 pandemicen_US
dc.title.alternativeCanlı-video demonstrasyonlarına karşı video demonstrasyonları: COVID-19 pandemi sürecinde diş hekimliği öğrencilerinin öğrenme tercihlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of Duzce University Health Sciences Instituteen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Protetik Diş Tedavisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0002-6576-6029en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage250en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.33631/duzcesbed.828367en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster