Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzalp, Yunus Can
dc.contributor.authorKurnaz, Rıfat
dc.contributor.authorGüler, Osman Murat
dc.contributor.authorİnamlık, Melikşah
dc.contributor.authorBerkmen, Sabahattin Mert
dc.contributor.authorAtaç, Ömer
dc.contributor.authorHayran, Osman Erol
dc.date.accessioned2021-09-15T08:33:16Z
dc.date.available2021-09-15T08:33:16Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÖzalp, Y. C., Kurnaz, R., Güler, O. M., İnamlık, M., Berkmen, S. M., Ataç, Ö. ... Hayran, O. E. (2021). Erkek üniversite öğrencilerinde nomofobi düzeyi ve etkileyen faktörler. Bağımlılık Dergisi, 22(1), 1-9.en_US
dc.identifier.issn1302-5570
dc.identifier.issn1302-5770
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8174
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı erkek üniversite öğrencilerinde nomofobi düzeyi ve nomofobiyi etkileyen faktörlerin incelenmesidir. Yöntem: Bu kesitsel çalışma, 241 erkek üniversite öğrencisine uygulanmıştır. Çalışma online anket yoluyla veri toplanmıştır. Anket formu sosyodemografik özelliklere yönelik sorular ve Nomofobi Ölçeği’nden (NMP-Q) oluşmaktadır. Bulgular: Araştırmaya katılanların %21,2’si sağlıkla ilgili,%42,3’ü sayısal,%36,5’i de sözel bir bölümde okumaktadır. Katılımcıların tamamı nomofobik olup %28,6’sı hafif, %57,3’ü orta, %14,1’i ise ağır nomofobiktir. %20,3’ü akıllı telefonlarını 5 saatin üzerinde kullanmakta ve telefonla geçirilen süre arttıkça nomofobi düzeyleri de artmaktadır. Not ortalaması arttıkça nomofobi düzeyi de azalmaktadır. Çok değişkenli analizde günde ortalama 5 saatin üzerinde telefon kullanılması, ayda ders dışı bitirilen kitap sayısının 4’ün altında olması, akademik not ortalamasının 3,00’ın altında olması, Youtube, Facebook, Twitter kullanılması ve yanında şarj aleti veya powerbank taşınması nomofobi puanını arttıran değişkenler olarak tespit edildi. Sonuç: Günlük hayatı kolaylaştırma amacıyla kullanılan akıllı telefonlar doğru kullanılmadığında nomofobi gibi çeşitli olumsuz durumlara neden olmaktadır. Bu cihazların sağladığı faydaların yanında içerdiği risklere karşı dikkatli olunmalıdır.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to examine the level of nomophobia and factors affecting nomophobia in male university students. Method: This cross-sectional study was applied to 241 male university participants. In the study, data were collected through online questionnaire. The questionnaire form consists of questions about sociodemographic characteristics and the Nomophobia Scale (NMP-Q). Results: 21.2% of the participants are in a health-related section, 42.3% are in a numerical section, and 36.5% are in a verbal section. All of the participants are nomophobic and 28.6% are mild, 57.3% are moderate and 14.1% are severe nomophobic. 20.3% of them use their smartphones for more than 5 hours and as the time spent on the phone increases, their nomophobia levels also increase. As the grade average increases, the level of nomophobia also decreases. Using phones for an average of more than 5 hours a day, having less than 4 books completed out of class per month, having an academic grade point average below 3.00, using Youtube, Facebook, Twitter, and carrying a charger or powerbank along with the nomophobia score are determined as variables. Conclusion: When smart phones used to facilitate daily life are not used correctly, it causes various negative situations such as nomophobia. Besides the benefits of these devices, care should be taken against the risks they contain.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGalenos Yayınevien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNomofobien_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectBağımlılıken_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectNomophobiaen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectAddictionen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.titleErkek üniversite öğrencilerinde nomofobi düzeyi ve etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeNomophobia level and affecting factors in male university studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBağımlılık Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri Bölümü, Halk Sağlığı Ana Bilim Dalıen_US
dc.authorid0000-0003-3248-3716en_US
dc.authorid0000-0002-9821-5565en_US
dc.authorid0000-0001-8005-2887en_US
dc.authorid0000-0003-3767-4183en_US
dc.authorid0000-0001-8984-9673en_US
dc.authorid0000-0002-9994-5033en_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage9en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster