Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSunal, Nihal
dc.contributor.authorBirdağ Ergene, Büşra
dc.date.accessioned2021-09-13T06:24:42Z
dc.date.available2021-09-13T06:24:42Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-12-24
dc.identifier.citationBirdağ Ergene, B. (2020). Toplumun halk sağlığı hemşiresinden memnuniyet düzeyinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/8087
dc.description.abstractBu araştırma halkın sağlığını korumak ve geliştirmek hedefiyle verilen halk sağlığı hizmetlerinin kalitesini değerlendirmek ve Sağlıklı Hayat Merkezi'nden hizmet alan bireylerin sağlık bakım hizmetlerinden memnuniyet düzeyini ölçmek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Lüleburgaz Sağlıklı Hayat Merkezi'nde Haziran 2020 Kasım 2020 tarihleri arasında başvuru yapan 862 hastadan araştırmayı kabul eden 321 hasta oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini sağlık çalışanlarına ait "Görüşme Veri Formu" ve "Halk Sağlığı Hemşiresinden Memnuniyet Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Katılımcıların bireysel özellikleri, hemşirelik hizmetleri algı ve deneyimleri, hemşirelik hizmetleri ve bakım uygulamalarından memnuniyetleri için kullanılan yöntemler sayı, yüzde ve aritmetik ortalamadır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Kolmogorov-Smirnov testi sonucunda Halk Sağlığı Hemşiresinden memnuniyet ölçeğinin ve alt boyutlarının normal olmayan dağılım gösterdiği belirlendi (p<0,05). Katılımcıların aile sağlığı merkezindeki hemşirelerden ortalama memnuniyet düzeyi, 7,3  2,2 (1-10 aralığında) olup %58,3'ünün memnuniyeti 7 puan ve üzerinde değerlendirdiği belirlendi. Katılımcıların Halk Sağlığı Hemşiresinden Memnuniyet Ölçeği puan ortalaması, 106,06  23,61 olarak belirlendi. Alt boyut puan ortalamalarının yüksekten düşüğe doğru planlama, iletişim ve genel memnuniyet şeklinde sıralandığı saptandı. Cronbach's alfa kat sayısının, Halk Sağlığı Hemşiresinden Memnuniyet Ölçeği için 0,98 olduğu ve alt boyutlarda 0,90-0,98 arasında değiştiği bulundu. Katılımcıların memnuniyete ilişkin en yüksek puan ortalamalarının aile sağlığı merkezlerinde rahat muayene olmaları ve hastanede muayene olmaktan daha kolay olduğuna yönelik olduğu belirlendi. En düşük puan ortalamalarının ise hemşirelerin ev ziyaretleri ve bilgilendirme konusuna yönelik olduğu saptandı. Hemşirelik hizmetleri kalitesi açısından önemli bir gösterge olan hasta memnuniyetinin bütün hastaları kapsayacak şekilde geliştirilmesi ve bunun için memnuniyetsizlik kaynaklarının incelenmesi gerektiği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out as complementary in order to evaluate the quality of public health services provided with the aim of protecting and improving the health of the public and to measure the satisfaction level of the individuals who receive service from the Healthy Life Center. The sample of the study consists of 321 patients who accepted the study among 862 patients who applied to Lüleburgaz Healthy Life Center between 1 June 2020 and 1 November 2020. The data of the study were collected by using the "Interview Data Form" belonging to healthcare workers and the "Public Health Nurse Satisfaction Scale". The methods used for the participants' individual characteristics, perceptions and experiences of nursing services, satisfaction with nursing services and care practices are number, percentage and arithmetic average. The acquired data were analyzed using the SPSS 22.0 packaged software. As a result of the Kolmogorov-Smirnov test, it was determined that the Public Health Nurse Satisfaction Scale and its sub-dimensions showed an abnormal distribution (p <0.05). It was found the average satisfaction level of the participants with the nurses in the family health center was 7.3 ± 2.2 (in the range of 1-10), and 58.3% of them rated the satisfaction on 7 points and above. The average score of Participants' Public Health Nurse Satisfaction Scale was found as 106.06 ± 23.61. It was assessed that the sub-dimension score averages were ranked from high to low as planning, communication and general satisfaction. Cronbach's alpha coefficient was found to be 0.98 for the Public Health Nurse Satisfaction Scale and varied between 0.90-0.98 in the sub-dimensions. It was determined that the highest score averages of the participants regarding satisfaction were related to the fact that being examined easily in family health centers is easier than being examined at hospitals. It was found that the lowest score averages were related to nurses' home visits and informings. It is considered that patient satisfaction which is an important indicator for the quality of nursing services should be developed in a way to cover all patients and for this reason, the sources of dissatisfaction should also be researched.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBirinci Basamak Sağlık Hizmetlerien_US
dc.subjectHalk Sağlığı Hemşireliğien_US
dc.subjectHemşirelik Memnuniyetien_US
dc.subjectPrimary Health Careen_US
dc.subjectPublic Health Nursingen_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.titleToplumun halk sağlığı hemşiresinden memnuniyet düzeyinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of the community satisfaction level on the public health nurseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster