Hizmet içi eğitim faaliyetleri ile çalışan iş doyumu ve performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Özel hastane örneği
Künye
Deniz, M. (2020). Hizmet içi eğitim faaliyetleri ile çalışan iş doyumu ve performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Özel hastane örneği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Özet
Kurumsal işletmelerde iş görenlerinin İş doyum ve iş performanslarını arttırmak üzere planlanan faaliyetlerin başında kurumsal hizmet içi eğitim ve gelişim faaliyetleri ön plana çıkmaktadır. Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin çalışan iş doyumu ve performansı üzerinde olumlu etkisi olduğunu bilinmelidir. Hizmet içi eğitim faaliyetlerine verilen önem ve destek günümüz koşullarında bile hala yeterli seviyede olmaması insan kaynağımızı tam performans kullanamadığımızın göstergesidir. Bu çalışmada sağlık sektöründe hizmet veren özel bir hastanede, hizmet içi eğitim alan çalışan grubunun hizmet içi eğitim, iş doyumları ve iş performansları konusunda görüşleri alınarak arasındaki bağlantı kanıtlanmaya çalışılmıştır. Hastane çalışanlarının Hizmet içi Eğitim, İş Doyumu ve İş Performansını değerlendirebilmek için hazırlanmış ölçekler kullanılmıştır. Bunun yanında bazı sosyo-demografik özellikler ile ölçeklerden elde edilen toplam puanların önem testi yapılmıştır. 3 bağımlı değişkenin ölçmek istediği olguyu ifade edecek maddelerin frekans analizi kullanılarak ön plana çıkanların hastane çalışanları tarafından hem olumlu hem de olumsuz görüş bildirmeleri yönünden incelenmiştir. Önem testinde ise cinsiyet, yaş, çalıştığı birim, görev yeri, mevcut bulunduğu hastanedeki çalışma süresi ve meslekteki çalışma süreleri gibi faktörlerin etkileri araştırılmıştır. Bağımlı değişkenlerin normal dağılım göstermesinden dolayı parametrik testlerde t-testi kullanılırken, varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bağımlı değişkenlerin birbirleri ile olan doğrusal ilişkinin araştırılmasında ise pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Verilerin analizin IBM SPSS 22.0 programı ile yapılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi 0.05 baz alınmıştır. Hizmet içi eğitim ile iş doyumu ve iş performansı arasında doğrusal bir ilişki olduğu saptanmıştır. Corporate in-service training and development activities come to the forefront at the beginning of the activities planned to increase the job satisfaction and business performance of the employees of corporate enterprises. ıt should be known that in-service training activities have a positive effect on employee job satisfaction and performance. the importance and support given to in-service training activities is still an indication that we cannot use our human resources fully efficiently even in today's conditions. ın this study, it was tried to prove the connection between the group of employees who receive in-service training in a private hospital serving in the health sector and their opinions about in-service training, job satisfaction and job performances. scales prepared to evaluate ın-service training, job satisfaction and job performance of hospital employees were used. ın addition, the significance test of the total scores obtained from the scales with some socio-demographic features was performed. ıt was investigated by the hospital staff to express both positive and negative opinions by using frequency analysis of the items that will express the phenomenon that 3 dependent variables want to measure. ın the importance test, the effects of factors such as gender, age, unit of work, place of duty, working time in the hospital where it is available and working time in the profession were investigated. due to the normal distribution of dependent variables, t-test was used in parametric tests, while variance analysis (anova) was used. pearson correlation analysis was used to investigate the linear relationship of dependent variables with each other. the analysis of the data was done with ıbm spss 22.0 program. statistical significance level is based on 0.05. ıt has been determined that there is a linear relationship between in-service training and job satisfaction and job performance.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [1159]