Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDinçer, Hasan
dc.contributor.authorAnkaralı, Ayşen
dc.date.accessioned2021-08-17T05:43:10Z
dc.date.available2021-08-17T05:43:10Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-04-24
dc.identifier.citationAnkaralı, A. (2020). İşletmelerin küresel rekabet ortamında stratejik planlama ve karar alma süreçlerinde muhasebe verilerinin önemi ve yönetim analizi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7827
dc.description.abstractKüreselleşmenin etkisiyle birlikte bilgi, teknoloji vb. gibi alanlarda meydana gelen gelişmeler, işletmelerin birbiriyle olan rekabet düzeylerinin artmasına sebep olmuştur. İşletmeler rakipleriyle rekabet edebilmek, faaliyetlerini sürdürebilmek ve sektörde faaliyet gösteren rakiplerinin gerisinde kalmamak adına sürekli stratejiler ve politikalar geliştirmek zorunda kalmışlardır. Günümüzde yaşanmakta olan bu yoğun rekabet ortamı, işletmeleri teknolojik gelişmeleri yakından takip etmeye, araştırmalar yapmaya ve meydana gelen teknolojik gelişme ve araştırmaları da faaliyet alanlarında uygulamaya zorunlu kılmıştır. Çünkü rekabet, mevcut pozisyonunu korumanın yanı sıra geleceğe yönelik pozisyon oluşturmayı da gerektirmektedir. Ancak geleceğin belirsiz oluşu yapılacak tahmin ve alınacak kararların niteliğini zorlaştırmakta, gelecekle ilgili alınan kararların tutarlı olup olmadığı anlaşılamamaktadır. Bu nedenle stratejik planlama, geleceğin belirsizliklerini minimize ederek, işletmenin hedeflerine yönelik taktik ve politikalar oluşturmasına zemin oluşturduğundan işletmelerce ayrı bir öneme sahiptir. Ancak, işletme yöneticileri tarafından alınacak gerek stratejik gerekse taktiksel plan ve bütçe ile ilgili kararların SWOT analizi yapılarak da ele alınması güçlü ve zayıf yönler ile fırsat ve tehditlerin saptanması, ortaya çıkan sonuçların dönemsel finansal verilerle de desteklenerek alınması gerekmektedir. Bu amaçla; uygulama bölümünde küresel rekabet ortamında faaliyet gösteren Türk Hava Yolları üzerine odaklanılmış, stratejik planlama ve karar alma süreçlerine muhasebe verilerinin etkisinin bulunup bulunmadığı, problem çözme ve karar alma, kurumsal etkinlik, dış stratejiler ve geleceğe yönelik planlanan hedefler ayrıntılarıyla ele alınarak saptanmaya çalışılmıştır. Tüm bunların yanı sıra işletmenin borç ödeme gücü, karlılığı, finans ve faaliyet alanına ilişkin durumu rasyo analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş ve işletmenin muhasebe verilerinin, işletme stratejik planlama ve karar alma süreci ile amaç ve hedeflerin belirlenmesinde pozitif ve anlamlı bir etkisinin olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractDevelopments in such areas as information, technology, etc. which were effected by globalization, have caused to increase in the competition levels of business. Businesses have to generate strategies and policies to sustain their activities, compete, and not to fall behind their competitors. An intense competitive environment has forced them to follow technological developments, conduct researches, and implement them in their fields of activity because competition also requires creating a position for the future besides keeping the current status. However, the uncertainty of the future makes it difficult for the quality of the predictions and decisions and it is not possible to understand whether the decisions taken for the future are consistent. Therefore, strategic planning has a special importance for businesses as it provides a basis for establishing tactics and policies towards the goals of the business by minimizing the uncertainties of the future. However, the strategic plan and budget-related decisions to be taken by the business managers should also be handled by SWOT analysis, periodical financial data should support determination of strengths and weaknesses, opportunities and threats, and the results. For this purpose, The effect of Turkish Airline's accounting data on decision processes was investigated. The company's debt solvency, profitability, financial and operational status were also analyzed using the ratio analysis method. It was found that the accounting data of the enterprise has a positive and significant effect in determining the strategic planning and decision-making process and goals and objectives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarar Alma Sürecien_US
dc.subjectKüresel Rekabeten_US
dc.subjectMuhasebe Verilerien_US
dc.subjectStratejik Planlamaen_US
dc.subjectYönetim Analizien_US
dc.subjectAccounting Dataen_US
dc.subjectCompetitionen_US
dc.subjectDecision Making Processen_US
dc.subjectGlobalen_US
dc.subjectManagement Analysisen_US
dc.subjectStrategic Planninen_US
dc.titleİşletmelerin küresel rekabet ortamında stratejik planlama ve karar alma süreçlerinde muhasebe verilerinin önemi ve yönetim analizien_US
dc.title.alternativeImportance and management analysis of accounting data of business in strategic planning and decision making processes at global competitive environmenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster