Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBudak, Miray
dc.contributor.authorYeniçeri, Fatma Eda
dc.date.accessioned2021-08-11T08:46:50Z
dc.date.available2021-08-11T08:46:50Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-12-24
dc.identifier.citationYeniçeri, F. E. (2019). Sağlıklı genç bireylerde kognitif görevle yapılan denge egzersizlerinin motor ve kognitif fonksiyonlara etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7773
dc.description.abstractGünümüzde artan teknolojiyle birlikte gençlerin fiziksel aktivite düzeylerinin azaldığı görülmekte; bu durum sağlık koşullarının kötüleşmesine neden olmakta ve sedanter hayat riski oluşturmaktadır. Kognitif ve motor performans, inaktif yaşam tarzı, biyolojik yaşlanma ve kognitif bozuklukların bir sonucu olarak önemli ölçüde bozulmaktadır. Bu çalışmanın amacı; sağlıklı genç bireylerde kognitif görevle yapılan denge egzersizlerinin motor ve kognitif fonksiyonlarına etkisini araştırmaktır. Çalışma Ekim 2018 – Ekim 2019 tarihleri arasında yapıldı. Dahil edilme kriterlerini taşıyan 18- 30 yaş aralığında, 56 sağlıklı genç birey çalışmaya dahil edildi. Katılımcılar randomize olarak kognitif görevle yapılan denge egzersiz grubu (Grup I) (n=27) ve sadece denge egzersizleri grubuna (Grup II) (n=29) ayrıldı. Katılımcılar egzersiz öncesinde ve sonrasında kognitif fonksiyon, denge, duygu durumu ve yaşam kalitesi açısından değerlendirildi. Katılımcıların kognitif fonksiyonlarını değerlendirmek için; Stroop Testi, Sözel Akıcılık Testi ve Sayı Menzili Testi kullanıldı. Denge fonksiyonların değerlendirilmesinde; Flamingo Denge Testi, Y Denge Testi ve Modifiye Romberg Testi kullanıldı. Duygu durumu Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASÖ) ile değerlendirilirken, yaşam kalitesi Kısa Form36 (KF-36) ile değerlendirildi. Egzersiz sonrası değerlendirmelerde Grup I'de, Y Denge Testi posterolateral sağ ekstremite verisi hariç tüm denge ve kognitif fonksiyon verileri ile yaşam kalitesi mental sağlık verilerinde istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p≤ 0.05). Grup II'de motor ve kognitif verilerinde anlamlı fark bulundu (p≤ 0.05). Sonuç olarak her iki egzersiz türünün de motor ve kognitif fonksiyonlar üzerinde etkili olduğu ancak, kognitif görevle yapılan egzersizlerin özellikle sözel akıcılık ve yaşam kalitesini olumlu yönde etkilediği görüldü. Egzersizin sağlıklı genç bireylerde kognitif fonksiyonlar üzerindeki etkilerini araştırmak için daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe decreased amount of physical activity amongst young adults due to increased technology use, brings about a risk of health decline and sedentary life. Due to cognitive defects, biological aging and inactive lifestyle, the cognitive performance and motor performance is impaired. This study aims to research the effects of balance exercises done with cognitive purposes on motor and cognitive functions amongst young adults. The study was carried out from October 2018 to October 2019. Study included 56 young adults aging from 18-30 who met the research criteria. The subjects were randomized into two groups; group 1 (n=27) carried out balance exercises combined with cognitive function exercises, and group 2 (n=29) only carried out balance exercises. The subjects were tested in terms of cognitive function, balance, emotional state and life quality before and after the exercise. To test the cognitive functions of the subjects, Stroop Test, Verbal Fluency Test, and Number Range Tests were used. To assess the balance functions, Flamingo Balance Test, Y balance Test and Modified Romberg Tests were used. The emotional state was assessed with Depression Anxiety Stress Scale (DASS) and the life quality was assessed with Short Form36 (SF-36). Post exercise assessments demonstrated statistically significant improvements; in Group I, except for Y Balance Test's posterolateral extremity findings, all balance and cognitive function tests as well as life quality and mental health were significantly improved (p≤ 0.05). Group II showed significant improvements in motor and cognitive tests (p≤ 0.05). In conclusion, both exercise types had positive impacts on motor and cognitive functions, however, cognitive tasked exercises had positive impacts especially on verbal fluency and life quality. To evaluate the effects of exercise on cognitive functions in young individuals, more extensive research studies are required.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDengeen_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.subjectKognitif Göreven_US
dc.subjectSağlıklı Genç Bireyen_US
dc.subjectBalanceen_US
dc.subjectCognitive Tasken_US
dc.subjectExerciseen_US
dc.subjectHealth Young Adultsen_US
dc.titleSağlıklı genç bireylerde kognitif görevle yapılan denge egzersizlerinin motor ve kognitif fonksiyonlara etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of balance exercises with cognitive task on motor and cognitive functions in healthy young adultsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster