Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBudak, Miray
dc.contributor.authorGünhan, Tansu
dc.date.accessioned2021-08-11T08:11:56Z
dc.date.available2021-08-11T08:11:56Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-07-22
dc.identifier.citationGünhan, T. (2019). Serebral palsili çocuklarda kognitif ve motor görevin yürüyüşe etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7768
dc.description.abstractBu çalışma, serebral palsili çocuklarda kognitif ve motor görevin yürüyüşe etkisini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Bu amaçla Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi (KMFSS) ve El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (MACS) seviye 1 ve 2 olan yaşları 8 ile 15 yaş arası değişen 15 serebral palsi tanılı çocuk çalışmaya dahil edildi. Tüm çocukların yürüyüşü 10 metrelik parkurda video analiz yöntemi ile değerlendirildi ve Görsel Analog Skalası (GAS) ile verilen görevin zorluk derecesi ölçüldü. Çalışmanın veri analizi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak yapıldı ve p<0,05 olasılık değeri anlamlı kabul edildi. Kognitif görevin SP' li çocuklarda yürüme hızını düşürdüğü, adım sayısını artırdığı ve parkuru bitirme süresini uzattığı tespit edildi (p<0,05). SP' li çocuklarda motor görevin parkur bitirme süresine, yürüyüş hızına, adım sayısına etki etmediği tespit edildi (p>0.05). Farklı yürüme tiplerinde adım uzunlukları açısından istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı tespit edildi (p>0.05). Sonuç olarak farklı yürüme tipleri, serebral palsili çocuklarda yürüyüş parametrelerinde değişikliğe neden olmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study is aimed to determine the effect of cognitive and motor tasks on gait in children with cerebral palsy. For this purpose 15 children with cerebral palsy, between 8 and 15 years old, with Gross Motor Function Classification System (GMFCS) and Manuel Ability Classification System (MACS) level 1 and 2 were included in the study. The gait of all children was evaluated by video analysis method on a 10-meter course and the difficulty level of the task assigned with Visual Analogue Scale (VAS) was measured. Data analysis of the study was performed using SPSS 16.0 package program and p <0.05 probability value was considered significant. It was found that cognitive task decreased walking speed, increased the number of steps and extended the time to finish the course in children with CP (p <0.05). It was determined that motor task did not affect the completion time, walking speed, number of steps in children with CP. (p> 0.05). It was found that there was no statistically significant difference in the step lengths of the different types of motor tasks during walking in children with CP (p> 0.05). As a result, different gait types cause changes in gait parameters in children with cerebral palsy.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİkili Görev Paradigmasıen_US
dc.subjectKognitif Göreven_US
dc.subjectMotor Göreven_US
dc.subjectSerebral Palsien_US
dc.subjectYürümeen_US
dc.subjectCerebral Palsyen_US
dc.subjectCognitive Tasken_US
dc.subjectDual Task Paradigmen_US
dc.subjectGaiten_US
dc.subjectMotor Tasken_US
dc.titleSerebral palsili çocuklarda kognitif ve motor görevin yürüyüşe etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of cognitive and motor tasks on gait in children with cerebral palsyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster