Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCezlan, Esra Çiğdem
dc.contributor.authorEr, Şeyma Nur
dc.date.accessioned2021-08-11T05:57:41Z
dc.date.available2021-08-11T05:57:41Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-10-31
dc.identifier.citationEr, Ş. N. (2019). Sağlık çalışanlarının ve hastaların hasta güvenliği algısı ve tutumu: eğitim ve araştırma hastanesi örneği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7761
dc.description.abstractAraştırmamızın amacı, özel eğitim araştırma hastanesi ile kamu eğitim araştırma hastanesi arasında sağlık çalışanları ve hastaların hasta güvenliğinin tıbbi hatalar ile ilgili tutum ve algılarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmamız Sağlık Çalışanı Hasta Güvenliği ve Toplum Hasta Güvenliği Anket Formu olmak üzere iki veri toplama aracı kullanılarak çalışan ve hastalara yapılmıştır. Veriler, Nisan-Temmuz 2017 tarihinde toplanmış olup veriler IBM SPSS 25.0 programı ile %5 anlamlılık seviyesinde analiz edilmiştir. Araştırmamızda verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ki- kare testi, t testi, tek yönlü ANOVA kullanılmıştır. Sağlık çalışanlarının % 60,24'ü hastaların %53,7'si kadın, çalışanların %28,1'i 33-40 hastaların %28,7'si 41-48 yaş aralığındadır. Araştırmamıza katılan sağlık çalışanlarının %33,9'u hemşire %25,8'i hekim %11,5'i temizlik personellerinden oluşmaktadır. Araştırmamızdan elde edilen verilere göre sağlık çalışanlarının tıbbi hataları önlemede etkili bulduğu konu%97,4 ile Eczaneden ilaç alınırken reçetedeki ilaçların aynısının verildiğinden emin olunması iken tıbbi hataları önlemede en az en az yüzdeye sahip soru %10,1ile" Seçme şansı varsa büyük hastanelerin tercih edilmesi " olarak bulunmuştur. "Hastanın, Kendisinden Hangi Doktorun Sorumlu Olduğunu Bilmesi" kamu hastanesinde 2.47, özel hastanede 2.94 ortalama ile en fazla anlamlılığa sahip olmuştur (p<0.001).Hastanelerde uygulamaların yeterliliği konusunda"Sözel Direktif Alma/verme Kriterlerinin Yazılı Olarak Belirlenmesi" kamu hastanesinde 2.15 özel hastanede 2.64 ortalama ile en fazla anlamlı farklılık bulunan soru olmuştur (p<0.001)." Hastaların %99,8 'i "Yazılan Reçetenin Okunaklı Olmasını" tıbbi hataları önlemede daha etkili bulurken %54,7 ile "Hastanın, yapılacak tüm tetkik ve işlemlerin gereklilik ve yararını sorgulaması" tıbbi hataları önlemede etkili bulmamışlardır."Hastanın, Kendisinden Hangi Doktorun Sorumlu Olduğunu Bilmesi" ise özel hastanede 2.90 kamu hastanesinde 2.12 ortalama ile en fazla anlamlı farklılık bulunan soru olmuştur (p<0.001)en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the attitudes and perceptions of health care workers and patients' safety regarding medical errors between private education research hospital and public education research hospital. Our study was conducted with two data collection tools: Health Worker Patient Safety and Community Patient Safety Survey Form. Data were collected in April-July 2017 and analyzed by IBM SPSS 25.0 program at 5% significance level. In our study, descriptive statistics, chi-square test, t test, and one-way ANOVA were used in the analysis of the data. 60.24% of health care workers are female, 53.7% are women, 28.1% of workers are between 33-40 patients and 28.7% are between 41-48 years. 33.9% of the health workers who participated in our research consisted of nurses, 25.8% of them were doctors and 11.5% of them were cleaning personnel. According to the data obtained from our research, the issue that health workers find effective in preventing medical errors is to make sure that the same prescription drugs are given while taking the drug from the pharmacy with 97.4%. The question with the least minimum percentage in preventing medical errors is 10.1% büyük ". Esi Knowing which doctor is responsible "had the highest significance with a mean of 2.47 in public hospitals and 2.94 in private hospitals (p <0.001). Soru Determination of Verbal Direction Import / Export Criteria in Writing konusunda was the most significant difference in public hospitals with 2.64 average in 2.15 private hospitals (p <0.001).While 99.8% of the patients found ı Legibility of the Prescribed Prescription daha to be more effective in preventing medical errors, 54.7% did not find it effective to prevent medical errors by. Questioning the necessity and benefit of all examinations and procedures cak. Esi Knowing which doctor is responsible "was the most significant difference with 2.12 mean in 2.90 public hospitals in private hospital (p <0.001)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkreditasyonen_US
dc.subjectKaliteen_US
dc.subjectHasta Güvenliğien_US
dc.subjectSağlık Hizmetlerinde Kaliteen_US
dc.subjectTıbbi Hataen_US
dc.subjectAccreditationen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.subjectPatient Safetyen_US
dc.subjectQuality in Health Careen_US
dc.subjectMedical Erroren_US
dc.titleSağlık çalışanlarının ve hastaların hasta güvenliği algısı ve tutumu: eğitim ve araştırma hastanesi örneğien_US
dc.title.alternativePatient safety perception and attitude of health workers and patients: A case of education and research hospitalen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster