Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCezlan, Esra Çiğdem
dc.contributor.authorÜstün, Seda
dc.date.accessioned2021-08-10T07:01:49Z
dc.date.available2021-08-10T07:01:49Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-07-30
dc.identifier.citationÜstün, S. (2019). Aile hekimliği hizmetlerinde hasta memnuniyeti: İstanbul İli Avrupa (Fatih – Eyüp - Gaziosmanpaşa) ve Anadolu yerleşkesinde (Kadıköy – Beykoz - Üsküdar) bir araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7746
dc.description.abstractAraştırmamız İstanbul ili Avrupa Yerleşkesi'nde Fatih, Eyüp, Gaziosmanpaşa ve Anadolu Yerleşkesi'nde Kadıköy, Beykoz, Üsküdar ilçelerindeki aile hekimliği hizmetlerine başvuran hastaların memnuniyetlerini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda memnuniyet ve memnuniyetsizlik düzeyleri ölçülerek, hastaların aile hekimlerinin iletişiminden beklentileri ve açığa çıkan sorunları saptanmıştır. Kesitsel nitelikte olan bu araştırmada Avrupa ve Anadolu Yerleşkeleri'nde belirtilen bölgelerdeki aile sağlığı merkezlerinden hizmet almaya gelen 18 yaş ve üstü gönüllü olan toplam 400 hastaya yüz yüze anket uygulanmıştır. Veri toplama aracı EUROPEP ölçeğinden oluşan bir anket ile Haziran – Temmuz 2017 tarihleri arasında toplanmış ve elde edilen veriler IBM SPSS (Statistical Package For Social Sciences) 22.0 programı ile analiz edilmiş, sonuçlar %5 anlamlılık seviyesinde yorumlanmıştır. Verilerin sonuçları nonparametrik testler ile analiz edilmiştir. Araştırmaların sonuçlarına göre en yüksek ortalama 4,14 ve en mükemmel yüzdeye %26,5 sahip soru kayıt ve bilgilerinizi gizli tutması olarak bulunurken, en düşük ortalama 3,11 ve en düşük yüzdeye %14,5 sahip soru doktorunuza telefonla ulaşabilmeniz olarak bulunmuştur. Sorulara mükemmel ve iyi diyenlerin ortalamasına göre; %81,4 ile kayıt ve bilgilerinizi gizli tutması sorusu en yüksek yüzdeye sahip soru, %26,5 ile doktorunuza telefonla ulaşabilmeniz sorusu ise en düşük yüzdeye sahip soru olarak bulunmuştur. İstanbul ili, Avrupa Yerleşkesi'nde aile hekimliği hizmeti alanların memnuniyet oranı Anadolu Yerleşkesi'nde hizmet alanların memnuniyet oranına göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, ülkemizin memnuniyet oranının dünya örneklerinden daha düşük olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate the satisfaction of patients who applied to family medicine services in Fatih, Eyüp, Gaziosmanpaşa and Kadıköy, Beykoz, Üsküdar districts of Istanbul, European Campus. As a result of the research, satisfaction and dissatisfaction levels were measured and the expectations of the patients from the communication of family physicians and the problems that were revealed were determined. In this cross-sectional study, a face-to-face questionnaire was applied to a total of 400 volunteers aged 18 years and over who came to receive services from family health centers in the regions mentioned in European and Anatolian sides. Data were collected between June and July 2017 with a questionnaire consisting of EUROPEP scale and the data were analyzed with IBM SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 22.0 program and the results were interpreted as 5% significance level. The results of the data were analyzed by nonparametric tests. According to the results of the research, the highest average of 4.14 and the most excellent percentage of 26.5% of the questions and records are found to be confidential, the lowest average of 3.15 and the lowest percentage of 14.5% of the question was found to reach your doctor by phone. According to the average of those who answered the questions perfectly and well; With 81.4%, the question of keeping your records and your information confidential is the highest percentage, and with 26.5%, the question of having your doctor reach by phone was the lowest percentage. It is concluded that the satisfaction rate of those receiving family medicine services in the European side of Istanbul is higher than the satisfaction rate of those receiving services in the Anatolian Campus. As a result, the satisfaction rate of our country is lower than the world examples.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Hekimliğien_US
dc.subjectHasta Memnuniyetien_US
dc.subjectEUROPEP Ölçeğien_US
dc.subjectFamily Medicineen_US
dc.subjectPatient Satisfactionen_US
dc.subjectEUROPEP Scaleen_US
dc.titleAile hekimliği hizmetlerinde hasta memnuniyeti: İstanbul İli Avrupa (Fatih – Eyüp - Gaziosmanpaşa) ve Anadolu yerleşkesinde (Kadıköy – Beykoz - Üsküdar) bir araştırmaen_US
dc.title.alternativePatient satisfaction in family medicine services: A research in istanbul province of europe (Fati̇h - Eyüp - Gazi̇osmanpaşa) and Anadolu campus (Kadiköy - Beykoz - Üsküdar)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster