Okul servisi kullanan öğrencilerin memnuniyet düzeylerini belirlemeye yönelik ölçüm aracı geliştirilmesi ve uygulanması
Künye
Karabulut, Ş. (2019). Okul servisi kullanan öğrencilerin memnuniyet düzeylerini belirlemeye yönelik ölçüm aracı geliştirilmesi ve uygulanması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Özet
Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla, kasıtlı bir biçimde istendik değişiklikler meydana getirme süreci olarak tanımlanmaktadır. Bireyin eğitim açısından en önemli dönemi, çocukluk dönemidir. Aile ile başlayan ve okul dönemiyle birlikte devam eden süreç oldukça önemlidir. Bu süreçte çocuğun bulunduğu her çevre önemlidir. Okullarına ulaşım sırasında çocuklar farklı nedenlerle okul servis araçlarını kullanmakta ve zamanlarının bir kısmını ebeveynlerinden ayrı olarak servis içinde geçirmektedir. Bu çalışma, okul servis araçlarını kullanan öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesine yönelik bir ölçüm aracı geliştirmek ve uygulamak amacıyla kesitsel olarak planlanan metadolojik bir çalışmadır. Araştırma; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yer alan Zeytinburnu İlçesi'nde bulunan okul servisi kullanan 14 temel eğitim kurumunda Mayıs-Haziran 2018 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini; eğitim kurumlarında okul servis aracı kullanan 1.106 öğrenci, örneklemini ise okul servisi kullanan ankete katılmaya gönüllü 603 öğrenci oluşturdu. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen toplam 41 soruluk "Okul Servis Araçları Öğrenci Memnuniyet Düzeyi Belirleme Ölçeği" ile toplandı (Cronbach Alpha= 0.86). Araştırma kapsamındaki okul servisi kullanan öğrencilerin genel memnuniyet düzeylerinin yüksek olduğu ancak servis içi güvenliğinden memnun olmadıkları saptandı. Okul servisi kullanan öğrencilerin, acil durumlarda yapılması gerekenler ve servis içi kurallar hakkında bilgilendirilmediği, servis içi tanıtımlarının yapılmadığı, emniyet kemeri kullanmadıkları, servis içinde öğrencilere yardımcı olacak hostesin bulunmadığı, servislerde Okul Servis Araçları Yönetmeliği şartlarına uygun olmayan durumların olduğu saptandı. Bu sonuçlar; özellikle güvenlik kapsamında çalışmalar yapılmasını, servis içi denetimlerin arttırılmasını, öğrenci memnuniyetlerinin belli aralıklarda değerlendirilmesi gerektiğini göstermektedir. Education is defined as a process of making the terminal changings will ingfully in an individual's behaviors through his/her life. The most important period of an individual in terms of education is the childhood period. The process starting with the family and going on with the period of school is very important. Each environment that the child is in it in this process is important. The children use the school buses for the various reasons during the transportation to their school. They need to spend a part of their time individually from their parents in the bus. This study is a descriptor study which was planned cross-sectionally in the purpose of determining the satisfaction level of students who use the school bus. The research was made in May-June 2018 in 14 primary education institutions which use the school bus in Zeytinburnu District in The Provincial Directorate of National Education connected to The Ministry of National Education in İstanbul. The target population of the survey is formed by 1.106 students who use the school bus in the education institution and the research sampling of the survey is formed by 603 students whose the school bus and are volunteer to participate in the survey. The data was collected with " The Evaluation Form Related to The Satisfaction of Students Who Use The School Buses" including 41 questions in total which were developed by the researcher (Cronbach Alpha=0.823). It was determined that the general satisfaction level of students who use the school bus in the scope of research are high but they are not satisfied at the safeness in bus. It was determined that the students who use the school bus were not informed about the requirements in the emergency cases, the in bus introduction was not made, they don't use the seal belt, a hostess is not available to help the students in bus, there are the situations that the school buses are not in comply with the conditions of Legislation of School Bus Vehicles. These results show that the workings should be made especially in the scope of safeness, the in-bus audits should be made, the students' satisfaction should be evaluated at the certain intervals.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [1159]