Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜnal Logacev, Özlem
dc.contributor.authorBirol, Namık Yücel
dc.date.accessioned2021-07-06T10:00:51Z
dc.date.available2021-07-06T10:00:51Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-07-30
dc.identifier.citationBirol, N. Y. (2019). Dudak damak yarığı olan çocukların anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7486
dc.description.abstractBu araştırmada, dudak damak yarığı (DDY) olan çocukların oral anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışma grubu 3;2 – 15 yaş aralığında, DDY'si olan 40 çocuktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak DDY Değerlendirme Formu ve Nazometrik Değerlendirme Aracı (NADA) kullanılmıştır. Artikülasyon değerlendirmeleri için toplanan konuşma kayıtları Phon adı verilen bir yazılım programı ile analiz edilmiş, hem kayıtlar hem de analizler "Cleft Bank" adı altında bir veri tabanına aktarılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri için, IBM SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. İstatistiksel analiz için Shapiro – Wilk Normallik Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Phi Korelayon Katsayısı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, algılanan rezonans türü ile nazalans skorları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,05). Çapraz kapanış ve sınıf III maloklüzyon ile lateralizasyon arasında, sınıf III maloklüzyon ile çift dudaksıllaştırma arasında, eksik diş ve sınıf III maloklüzyon ile dişsilleştirme arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir (p<0,05).en_US
dc.description.abstractThis study investigates speech disorders related to oral anatomical and physiological problems in children with cleft lip and palate. The study group consists of 40 children with cleft lip and palate, ranging in age from 3;2 – 15. Turkish Cleft Lip and Palate (CLP) Assessment Form and Turkish Nasometric Assessment Tool (NADA) were used as data gathering tools. The speech recordings collected for the articulation evaluations were analyzed by a software program called Phon, both recordings and analyzes were transferred to a database called "Cleft Bank". IBM SPSS 20.0 program was used for statistical analysis of data. For statistical analysis, Shapiro - Wilk Normality Test, One - Way ANOVA and Phi Correlation Coefficient were used. As a result of the analyzes, a significant relationship was found between the perceived resonance type and the nasalance scores (p<0,05). A significant positive correlation was found between crossbite and lateralization; class III malocclusion and lateralization; class III malocclusion and bilabialization; missing teeth and dentalization; class III malocclusion and dentalization (p<0,05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDudak Damak Anatomisien_US
dc.subjectDudak Damak Fizyolojisien_US
dc.subjectDudak Damak Yarığıen_US
dc.subjectKonuşma Bozukluklarıen_US
dc.subjectRezonans Bozukluklarıen_US
dc.subjectVelofarengeal Disfonksiyonen_US
dc.subjectCleft Lip Palate Anatomyen_US
dc.subjectCleft Lip Palateen_US
dc.subjectCleft Lip Palate Physiologyen_US
dc.subjectResonance Disordersen_US
dc.subjectSpeech Disordersen_US
dc.subjectVelopharyngeal Dysfunctionen_US
dc.titleDudak damak yarığı olan çocukların anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of speech disorders related to anatomical and physiological problems in children with cleft lip and palateen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster