Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTarakçı, Devrim
dc.contributor.authorEmir, Ahmet
dc.date.accessioned2021-06-21T12:00:11Z
dc.date.available2021-06-21T12:00:11Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018-06-22
dc.identifier.citationEmir, A. (2018). Zihinsel yetersizliği olan bireylerde postür denge ve üst ekstremite fonksiyonelliğinin araştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7248
dc.description.abstractÇalışmamızda amaç özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde eğitime devam eden Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) ve Zihinsel Engelli (MR) tanılı çocuklarda postür, denge ve el kavrama kuvvetlerinin değerlendirilmesi ve ilişkilerinin incelenmesidir. Çalışmaya 6-18 yaş aralığında 36 ÖÖG, 21 MR tanılı çocuk ile 19 sağlıklı çocuk dahil edildi. Postür değerlendirmesi için "PostureScreen Mobile" uygulaması ile "New York Postür Analizi" kullanıldı. Denge değerlendirmesinde "Fizyosoft Balance System" kullanıldı. Denge değerlendirmesi gözler açık ve kapalı durumda statik olarak değerlendirildi. Elin kaba ve ince kavrama kuvvetleri her iki el için kilogram cinsinden değerlendirildi ve kaydedildi. Yaşam kalitesi değerlendirilmesi amacıyla "Pediatrik Yaşam Kalitesi Envanteri (PEDSQL)" uygulandı. Değerlendirmeler sonucunda postür değerlendirmesinde kontrol grubuna kıyasla iki grupta anlamlı farklılıklar gözlendi (p<0,05). Denge değerlendirmelerinde çocukların ağırlık merkezi değişimlerinde gruplar arası bazı parametrelerde anlamlı farklılıklar görüldü (p<0,05). Kavrama kuvvetleri her üç grupta da benzerdi (p>0,05). Yaşam kalitesinde kontrol grubuna göre hem ÖÖG hem de MR gruplarında anlamlı seviyede düşük skorlar görüldü (p<0,05). Postür değerlendirme parametreleri ile denge parametreleri arasında anlamlı ilişki bulundu (p<0,05). Yaşam kalitesi ile denge ve postür arasında anlamlı ilişki bulundu (p<0,05). Kavrama kuvvetleri ile baş postürü arasında anlamlı ilişki bulundu. Bu çalışma ÖÖG ve MR tanılı çocuklarda bilişsel yeteneklerin yanısıra motor beceri ve fiziksel etkilenim olabileceğini göstermiştir. Bu çocukların eğitim programlarına fizyoterapi eğitimlerinin de eklenmesi gerektiği görüşündeyiz.en_US
dc.description.abstractThe aim of our study is to assess the posture, balance and grip strength in children with Specific Learning Difficulties and Intellectual Disability who continue their therapy at special education and rehabilitation centers. 36 children with Specific Learnin Difficulties, 21 children with Intellectual Disability and 19 healthy children, ages ranging 6 to 18, were included in this study. In order to evaluate the posture, PostureScreen Mobile and New York Posture Analysis were applied. Fizyosoft Balance System is used to measure the balance and postural control. Balance assessment is done while subjects were stationary, and eyes both closed and open. Hand grabbing strength, both broad and fine were measured in kilograms for both hands and recorded. Pediatric Life Quality of Life Inventory (PEDSQL) is used to assess quality of life. After evaluations, significant differences were seen in posture assessment in contrast with the control group(p<0.05). While on balance evaluations, certain parameters in children's center of pressure change tests, showed interesting changes between groups(p<0.05). Grip strength was similiar in all three groups(p<0.05). Both children with Specific Learning Difficulties and Intellectual Disability had significant drop in quality of life assessment compared to the control group (p<0.05).. Assessments are reevaluated in relation to each other. A compelling correlation was found between posture assessment parameters and balance parameters(p<0.05). Another strong correlation was found between quality of life and balance and posture(p<0.05). Some sound correlation was also found between grip strength and head posture. In children diagnosed with Specific Learning Difficulties and Intellectual Disability, aside from cognitive skills, motor skills and biomecanichal structures are also affected. It is necessary to add a physiotherapy evaluation in regard to motor skills and posture to the training program, and if deemed necessary a physiotherapy program should also be added to the program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Öğrenme Güçlüğüen_US
dc.subjectDisleksien_US
dc.subjectPostüren_US
dc.subjectDengeen_US
dc.subjectPostural Kontrolen_US
dc.subjectZihinsel Yetersizliken_US
dc.subjectSpecific Learning Disabilityen_US
dc.subjectDyslexiaen_US
dc.subjectPostureen_US
dc.subjectBalanceen_US
dc.subjectPostural Controlen_US
dc.subjectIntellectual Disabilityen_US
dc.titleZihinsel yetersizliği olan bireylerde postür denge ve üst ekstremite fonksiyonelliğinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of posture, balance and upper extremity functionality in individuals with intellectual impairmenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster