Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayık, Muhsin Fuat
dc.contributor.authorKurumehmet, Talip
dc.date.accessioned2021-06-15T09:10:20Z
dc.date.available2021-06-15T09:10:20Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018-08-02
dc.identifier.citationKurumehmet, T. (2018). Sağlık hizmetlerinin uluslararası alanda pazarlamasında pazarlama karması elemanlarının yabancı uyruklu hastalar açısından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7187
dc.description.abstractPazarlama karması elemanlarının sağlık hizmetlerinin pazarlamasına yönelik uyumunda; geleneksel pazarlama karmasında yer alan Ürün, Fiyat, Yer ve Tutundurma elemanlarına ilaveten Fiziksel Ortam, Katılımcılar ve Süreç Yönetimi elemanlarının da eklenmesiyle, yeni bir pazarlama anlayışı sağlık sektörüne kazandırılmıştır. Bu çalışma, özel bir üniversite hastanesinde hastalara, 50 adet derinlemesine mülakat ve 204 adet kantitatif, 5'li Likert ölçeğiyle düzenlenmiş, anketlerin uygulanması neticesinde hazırlanmıştır. Çalışmanın amacı; sağlık hizmetlerinde kullanılan pazarlama karması elemanlarından, hangilerinin hastalar için daha önemli olduğunu tespit etmek ve bu elemanların uygulamada nasıl başarılı bir şekilde yönetileceklerine ve iyileştirileceklerine dair önerilerde bulunmaktır. Uygulanan bu anketlerin incelenmesinde SPSS 22 programı kullanılmıştır. Hastaların demografik özelliklerinin pazarlama karması elemanlarıyla olan ilişkisi istatistiki olarak ölçülürken Oneway Anova, T-test ve Regresyon analizleri kullanılırken, algılarının en yüksek olduğu alanları tespit etmek amacıyla, elde edilen istatistiklere Faktör Analizi uygulanmıştır. Literatürde 7 tane olarak kabul edilen elemanlar, Faktör Analizi neticesinde; Erişim, Sunum ve Fiyat olmak üzere 3 ana başlıkta toplanmıştır. Daha önce yapılan benzer çalışmalarda fiyat faktörünün, önem derecesi olarak birinci sırada yer aldığı gözlenirken, bu çalışmada Fiyat faktörünün, Erişim ve Sunumdan sonra geldiği Binomial Lojistik Regresyon analizi sayesinde tespit edilmiştir. Elde edilen bilgiler doğrultusunda; sağlık hizmeti sunucularının pazarlama karması elemanlarını, hizmetlerinin tanıtımına uygularken, hangi hususlara dikkat etmeleri gerektiği noktasında önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractDuring the adaptation of marketing mix elements to health care services marketing, additional elements such as People, Process and Physical Evidence have been added to the traditional marketing mix elements, which are Product, Price, Place and Promotion. This study has been prepared as the result of detailed interviews with 50 patients in a private university hospital and by conducting 204 quantitative surveys, prepared according to five point Likert scale. The aim of this study is to determine which of the marketing mix elements used in health services are more important for patients and to make suggestions on how to manage and improve these elements successfully in practice. In the evaluation of these surveys, SPSS 22 program has been used. Oneway Anova, T-test and Regression analyses were used while measuring statistical relation of patient's demographic features to marketing mix elements, in order to detect where their perception level is the highest, Factor Analysis were applied on the statistics obtained. The elements, known as 7 in the literature were collected under 3 main titles by Factor Analysis as; Accessibility, Delivery and Price. Price factor was observed be the first in terms of importance in the similar studies previously conducted, however in this study, the Price factor was detected to come after Delivery and Accessibility by Binomial Logistic Regression analysis. Further suggestions have been made about which points should be taken into consideration when applying the marketing mix elements of healthcare services by the providers to the promotion of their services.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHastaen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectPazarlama Karmasıen_US
dc.subjectSağlık Hizmetien_US
dc.subjectSağlık Turizmien_US
dc.subjectPatienten_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing Mixen_US
dc.subjectHealth Care Serviceen_US
dc.subjectMedical Tourismen_US
dc.titleSağlık hizmetlerinin uluslararası alanda pazarlamasında pazarlama karması elemanlarının yabancı uyruklu hastalar açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of the marketing mix elements regarding foreign patients in international healthcare services marketingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster