Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCezlan, Esra Çiğdem
dc.contributor.authorKayhan, Etem Mete
dc.date.accessioned2021-06-15T08:53:09Z
dc.date.available2021-06-15T08:53:09Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018-08-02
dc.identifier.citationKayhan, E. M. (2018). Türkiye'ye sağlık turizmi kapsamında başvuran hastaların tercihlerini etkileyen faktörlerin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7186
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada ulaşımın ve iletişimin daha kolay ve ekonomik hale gelmesi, tedavi olmak için geçirilen uzun bekleme süreleri ve dar kapsamlı sigortalar ile gelişmekte olan ülkelerde ki medikal yetersizlikler sağlık turizminin yaygınlaşmasını sağlayarak önemini artırmaktadır. Ülkemiz açısından sağlık turizmi süreci incelendiğinde; Türkiye, hem coğrafi konumu, hem de kültürel ve bölgesel yakınlığından dolayı Türki Cumhuriyetlerden, Avrupa'dan, Balkanlar'dan, Ortadoğu ve Arap bölgesinden yüksek miktarda sağlık turisti alabilme kapasitesine sahiptir. Sağlık turizmi pazarlama stratejisi çerçevesinde, doğru tanıtım ve doğru analizler yoluyla bu alanda ülkemizle rekabet halinde olan Tayland, Malezya gibi Asya ülkeleri ve Almanya ile Fransa gibi Avrupa ülkelerinin stratejileri iyi analiz edilmeli, özellikle güçlü yanlarımız bu pazarlarda daha fazla öne çıkarılmalı, tanıtılmalıdır. Bu amaç doğrultusunda çalışmamızda, bir özel üniversite hastanesinde sağlık turizmi kapsamında sağlık hizmeti almak için başvuran hastalara anket çalışması uygulanmıştır. Bu çalışmadan elde edilen veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Elde edilen analizlerin sonucuna göre sağlık turizmi kapsamında başvuran hastaların tercihlerini etkileyen faktörler arasında en belirgin olanlar tedavi maliyetinin kendi ülkelerinden daha ucuz olması(%29,3), Müslüman bir ülke olmamız (%19,7) ve coğrafi yakınlık (%18,1) olarak gözükmektedir. Ayrıca anket yapılan hastaneyi öğrenme kanalları olarak internet (%48,9), Arkadaş tavsiyesi (%20,7) ve Dergi-Gazete-TV Reklamları(%12,8) büyük pay sahibidir. Genel Hizmet Kalitesi Memnuniyeti %97,9 gibi yüksek bir oran olması ilerisi için umut vericidir.en_US
dc.description.abstractIn the globalizing world, transportation and communication become easier and more economical, long waiting times for treatment and narrow-scoped insurances and medical insufficiency in developing countries increase the importance of health tourism by spreading health tourism. Due to its geographical location and its cultural and regional proximity, Turkey is able to host high amounts of patients from the Turkic Republics, Europe, the Balkans, the Middle East and the Arab region. Within the health tourism marketing strategy, through correct promotion and analysis, strategies of Asian countries in competition with us such as Thailand, Malaysia and European countries such as Germany and France, should be thoroughly analyzed, our strong aspects should be put forward and promoted in those markets. For this purpose, we conducted a survey on patients who applied to a private university hospital to receive medical service in the scope of health tourism. The data collected from this survey was analyzed with SPSS. According to the results, most significant factors effecting the patient's decision are as follows; the cost being cheaper than his/her own country (29,3%), Turkey being a Muslim country (19.7%), and geographic proximity (18.1%). In addition, Internet (48,9%), Friend Advice (20,7%) and Magazine-Newspaper-TV Advertisements (12,8%) have a great share in learning about the surveyed hospital. Overall Service Quality Satisfaction is high at 97.9%, which is promising for the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedikal Turizmen_US
dc.subjectSağlık Turizmien_US
dc.subjectTıp Turizmien_US
dc.subjectUluslararası Hastaen_US
dc.subjectUluslararası Sağlık Hizmetien_US
dc.subjectMedical Tourismen_US
dc.subjectHealth Tourismen_US
dc.subjectMedical Tourismen_US
dc.subjectInternational Patienten_US
dc.subjectInternational Health Servicesen_US
dc.titleTürkiye'ye sağlık turizmi kapsamında başvuran hastaların tercihlerini etkileyen faktörlerin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of effect of patients admitted under chose to Turkey factors health tourismen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster