Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMutluay, Fatma
dc.contributor.authorTanrıverdi, Müberra
dc.date.accessioned2021-06-15T06:57:02Z
dc.date.available2021-06-15T06:57:02Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017-12-04
dc.identifier.citationTanrıverdi, M. (2017). Beyin tümörlü çocuklarda sanal gerçeklik egzersizlerinin denge üzerine etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7175
dc.description.abstractBeyin tümörü olan çocuklarda denge problemleri sıklıkla görülmektedir. Çalışmamızın amacı, bu çocuklarda denge eğitiminin etkisini incelemek, aynı zamanda egzersiz oyun sistemleri ile konvansiyonel yöntemlerin etkinliğini karşılaştırmaktır. Çalışmamıza 6-18 yaşları arasında, 30 hasta alındı, hastalar Wii Fit ve Konvansiyonel olmak üzere randomize bir şekilde iki gruba ayrıldı. Her iki gruba da 1 saat X 2 gün/hafta, toplam 8 hafta fizyoterapist gözetiminde egzersizler yaptırıldı. Değerlendirmeler egzersiz programına başlamadan önce ve 8. haftanın sonunda yapıldı, hastalık etkisi, süreli performans, fonksiyonel kapasite, denge ve günlük yaşam aktivitesi testleri kullanıldı. Wii Fit Grubu ve Konvansiyonel Grubun hastalık etki değerlendirmesinde gruplar arası ve grup içi değişimlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmadı (p>0,05). Wii Fit Grubunda süreli performans (p<0,05) ve fonksiyonel kapasite (p<0,05) testlerinde anlamlı farklılık elde edildi ancak gruplar arasında anlamlı bir fark görülmedi. Her iki grubun denge testlerinde gelişme sağlandı, bu gelişme Wii Fit Grubu'nda (p≈0) istatistiksel olarak daha anlamlı olduğu halde gruplar arasında fark yaratmadı. Grupların günlük yaşam aktivitesi total skorunda fark görülmezken, sadece sosyal iletişim skorunda Wii Fit grubu lehine anlamlı farklılık bulundu. Uygulanan tedavi programı hastalık etki ölçeklerinde herhangi bir değişiklik yaratmamasına rağmen hastaların süreli performans testleri, fonksiyonel kapasitesi ve denge becerilerinde gelişme sağlandı. Özellikle Wii Fit grubunda bu gelişmelerin daha fazla olduğu görüldü. Bu sonuçlar beyin tümörü olan çocukların hastalığın tüm etkilerine rağmen fizyoterapi ve rehabilitasyondan yarar sağladığını göstermektedir.en_US
dc.description.abstractBalance disorders has seen in children with brain tumors. Purpose of our study is to examine the effects of balance education and compare the efficiency of video game exercise systems to conventional methods. 30 patients between 6-18 years of age included in the study and they are randomized into two groups; Wii Fit and conventional. Both groups received their exercises under supervision of a physiotherapist for 8 weeks total, twice a week 1 hour per session. Assesments performed at the beginning of the exercise program and at the end of the 8th week including disease affect, timed performance, functional capasity, balance and daily living activities. There was no significant difference between two groups and in group assessment of disease affect (p>0,05). There was significant differences in groups for timed performance (p<0,05) and functional capacity (p<0,05) but there was no difference between the two groups. Both groups results for balance improved and there was no significant difference between groups even though the Wii Fit group improved more statistically (p≈0). There was no difference between total scores of daily living activities but only social communication score was better in favor of Wii Fit group. Treatment program has no effect on the disease affect instruments yet timed performance tests, functional capacity and balance skills of the patients improved. These improvements were even better for the Wii Fit group. These results show that physiotherapy and rehabilitation is beneficial for children with brain tumor even though it doesn't have any effects on the disease itself.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeyin Tümörüen_US
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyonen_US
dc.subjectEgzersiz Oyun Sistemien_US
dc.subjectDengeen_US
dc.subjectFonksiyonelliken_US
dc.subjectBrain Tumoren_US
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.subjectExercise Game Systemen_US
dc.subjectBalanceen_US
dc.subjectFunctionalityen_US
dc.titleBeyin tümörlü çocuklarda sanal gerçeklik egzersizlerinin denge üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of virtual reality exercises on balance in children with brain tumoren_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster