Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMutluay, Fatma
dc.contributor.authorPoyraz, Tuğçe
dc.date.accessioned2021-06-14T11:28:09Z
dc.date.available2021-06-14T11:28:09Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017-07-18
dc.identifier.citationPoyraz, T. (2017). Yaşlılarda ikili görevle yapılan denge egzersizlerinin kognitif durum ve fonksiyonelliğe etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7164
dc.description.abstractÇalışmamızda yaşlılarda ikili görevle yapılan denge egzersizlerinin kognitif durum ve fonksiyonelliğe etkisini araştırmak amaçlandı. Araştırma Özel Kartal Anadolu huzurevinde yaşayan 65 yaş üzeri 29 birey üzerinde yapıldı. Çalışmaya bağımsız yürüyebilen ve MMSE (Mini mental state examination) skoru en az 17 olan yaşlılar dahil edildi. Katılımcıların demografik bilgileri kaydedildi, denge ve motor performansları Zamanlı Kalk Yürü (ZKY), Zamanlı Otur Kalk (ZOK), 10m Yürüme Hızı (10MYH), Berg Denge Ölçeği (BDÖ) ve Performansa Yönelik Hareket Testi (Performance Oriented Mobility Assesment Test-POMA) ile değerlendirildi. Kognitif değerlendirme içinMini Mental Durum Testi (MMSE) ve Montreal Kognitif Değerlendirme Testi (Montreal Cognitive Assessment Test-MOCA), fonksiyonellik değerlendirmesinde ise Fonksiyonel Bağımsızlık Skalası (Functioanal Independence Measure-FIM) kullanıldı. Değerlendirme testleri egzersiz öncesi ve sonrasında uygulandı. Katılımcılar, randomize olarak iki gruba ayrılıp, birinci gruba yalnızca denge egzersizleri ikinci gruba ise denge egzersizleri esnasında kognitif ikincil görev eklendi. Çalışmanın sonunda her iki grupta da MMSE, MOCA ve FIM toplam skorlarında anlamlı artış elde edildi (p<0,05). Ayrıca BDÖ, POMA, ZKY ve 10MYH testlerinde istatiksel olarak anlamlı gelişme gözlendi (p<0,05). Yalnızca ikili görev egzersizleri grubunda MOCA alt skorlarından 'dikkat' ve 'gecikmeli hatırlama'da anlamlı fark görüldü. Gruplar arası fark analizinde, her iki grupta elde edilen gelişmelerin istatiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadığı gözlendi (p>0.05). Sonuç olarak, yaşlılara uygulanan denge egzersizlerinde her iki yaklaşımın da fiziksel, fonksiyonel ve kognitif olarak yararlı olduğu, ikili görev egzersizlerinin eklenmesiyle kognitif gelişmede daha fazla artışın mümkün olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of our study; was to determine ofbalance training with dual task on cognitive function and functionality. This study was performed on 29 elderly who lives in Anadolu Kartal nursing home in addition to this they were 65 years old at least. The elderly who were able to walk independently and whose MMSE score was at least 17 were included. Participants' demographic information was recorded. Balance and performance evaluations were assessed by Timed get up and go (TUG), 30 second sit to stand, 10 meter walk test, Berg Balance Scale (BBS) and Performance oriented mobilitiy test (POMA). The Mini-Mental State Examination (MMSE) and Montreal Cognitive Assessment Test (MOCA) were used as the cognitive evaluation test, and the Functional Independence Measure (FIM) was used for the functional evaluation. The assesments were performed before and after exercises. The two groups were separated randomly. The first group was performed only balance exercises and the second group was performed balance exercises with cognitive dual task. Significant improvement was found after exercises programe on MMSE, MOCA and FIM in Group 1 and 2 (p<0.05). In addition, statistically significant improvement was observed in BDS, POMA, TUG and 10MWT tests in each gruops. Only in the group of dual task exercises there was a significant difference in 'attention' and 'delayed recall' from the MOCA subscores. However, between group not all the outcome measurements were significantly different (p>0.05). As a result of this study, we found that both balance exercises and balance exercise with dual task can be used in the elderly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDenge Eğitimien_US
dc.subjectİkili Göreven_US
dc.subjectKognitif Durumen_US
dc.subjectFonksiyonelliken_US
dc.subjectYaşlıen_US
dc.subjectBalance Trainingen_US
dc.subjectCognitive Functionen_US
dc.subjectDual Tasken_US
dc.subjectFunctionalityen_US
dc.subjectGeriatricsen_US
dc.titleYaşlılarda ikili görevle yapılan denge egzersizlerinin kognitif durum ve fonksiyonelliğe etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of balance trai̇ni̇ng wi̇th dual task on cogni̇ti̇ve status and functi̇onali̇ty in elderlyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster