Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGöktaş, Sonay
dc.contributor.authorPamuksuz, Hümeyra
dc.date.accessioned2021-06-07T08:13:46Z
dc.date.available2021-06-07T08:13:46Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017-08-10
dc.identifier.citationPamuksuz, H. (2017). Ortopedi ve travmatoloji kliniğinde yatan hastaların bağımsızlık düzeylerinin taburculuk öncesi öğrenim gereksinimlerine etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/7053
dc.description.abstractBu çalışma, ortopedi ve travmatoloji kliniğinde yatan hastaların bağımsızlık düzeylerinin taburculuk öncesi öğrenim gereksinimlerine etkisini belirlemek amacı ile tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yapıldı. Araştırma evrenini 1 Kasım 2016 - 1 Mart 2017 tarihleri arasında ortopedi ve travmatoloji kliniğinde yatan bireyler, örneklemini ise araştırma kriterlerini karşılayan ve araştırmanın amacı açıklanarak bilgilendirildikten sonra izin alınan toplam 250 hasta oluşturdu. Verilerin toplanmasında ''Hasta Bilgi Formu'', '' Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) '' ve ''Barthel Günlük Yaşam Aktiviteleri İndeksi (BGYAİ) '' kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde IBM SPSS for Windows 22.0 programı ile tanımlayıcı istatistiksel yöntemlerin (Sayı, Yüzde, Medya, Sıra ortalama, Ortalama, Standart sapma) yanı sıra Man Whitney-U , Kruskall Whallis test, Sperman Korelasyon ve Regresyon Analizi kullanıldı. Araştırmaya katılan bireylerin %26'sı 51-60 yaş aralığında, %58'i kadın idi. Hastaların; bağımsızlık puan ortalaması (75,000±6,519), öğrenim gereksinimleri toplam puan ortalaması (184,280±34,270) olarak bulundu. Öğrenim gereksinimleri toplam ve bağımsızlık puanları arasında, negatif yönde (r=-0.491; p=0,000<0.05), anlamlı ilişki saptandı. Araştırma bulguları hastaların bağımsızlık düzeyleri arttıkça hasta öğrenim gereksinimlerinin azaldığını gösterdi. Bu sonuçlara göre taburculuk öncesi verilen eğitim içeriğinin bireysel ve ameliyata özgü özellikler ile birlikte bağımsızlık düzeyinin de dikkate alınarak planlanması önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study has been carried out with the aim of determining the effect of independence levels of patients in orthopedics and traumatology clinics on pre-discharge learning needs. The study population consisted of 250 patients who were treated to the orthopedics and traumatology clinic between 1 November 2017 and 1 March 2017 and whose sample was informed after informing them of the study. "Patient Information Form'', '' Patient Learning Needs Questionnaire (HÖGÖ) '' and '' Barthel Daily Living Activity Index (BGYAI) '' were used to collect the data.Man Whitney-U, Kruskall Whallis test, Sperman Correlation and Regression Analysis were used in the evaluation of the data in addition to descriptive statistical methods (Number, Percentage, Media, Rank average, Mean, Standard deviation) with IBM SPSS for Windows 22.0 program.26% of the individuals who participated in the survey were between 51-60 years of age and 58% were women of patients; The average score of independence was (75,000±6,519), the average score of the learning requirements was (184,280±34,270). There was a significant relationship between total and independence of learning needs on the negative side (r= -0.491, p= 0,000 <0.05). The findings of the study showed that as the level of independence of patients increased, the needs of patients decreased. According to these results, it is suggested to plan the content of education given before discharge according to individual and operation's specific features together with the level of independence.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağımsızlık Düzeyien_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectÖğrenim Gereksinimlerien_US
dc.subjectOrtopedi ve Travmatolojien_US
dc.subjectTaburculuken_US
dc.subjectLevel of Indepenceen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectLearning Requirementsen_US
dc.subjectOrthopedics and Traumatologyen_US
dc.subjectDischargeen_US
dc.titleOrtopedi ve travmatoloji kliniğinde yatan hastaların bağımsızlık düzeylerinin taburculuk öncesi öğrenim gereksinimlerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effects of independence levels of treated patients orthopedic and traumatology clinical before discharged to learning requirementsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster