Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöylüoğlu, Cem
dc.contributor.authorDedeoğlu, Selen
dc.date.accessioned2021-05-26T07:02:12Z
dc.date.available2021-05-26T07:02:12Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016-08-24
dc.identifier.citationDedeoğlu, S. (2016). Sağlık hizmetlerinde pazarlama karması elemanlarının, özel sağlık sigortalı hastalar açısından değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6923
dc.description.abstract1970'ten önce gerek ekonomik manada sağlık sektöründe rekabeti önleyici yasal düzenlemeler, gerekse sağlık sektöründe çalışmakta olanların tutumları sağlık sektöründe pazarlama uygulamaları gelişiminin diğer sektörlere göre gecikmesine neden olmuştur. 1980'li yılların ortalarından itibaren rekabetin artması, tüketicilerin daha bilinçli hale gelmesi ve maliyetlerde meydana gelen artışlar tüm sağlık kuruluşlarını pazarlama konusunu düşünmeye zorlamıştır. Böylelikle pazarlama teknikleri ve yöntemleri zaman içerisinde sağlık kuruluşlarına uyarlanmaya başlanmıştır. Pazarlama faaliyetlerinin önemindeki artışla beraber, hastaların bu faaliyetlere yönelik düşünceleri de sağlık kurumları açısından önemli konulardan biri haline gelmiştir. Yapmış olduğumuz bu çalışmada sağlık hizmetlerinde pazarlama karması elemanlarının özel sağlık sigortalı hastalar açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda toplam 103 kişiyle görüşülmüştür. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilerin analizinden elde edilen sonuçlar dikkate alındığında özel sağlık sigortalı hastaların pazarlama karması elemanlarına yönelik algılarının son derece olumlu olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractPrior to 1970's, healthcare sector couldn't achieve the same pace of development as other sectors in marketing because of both restrictive law regulations preventing economic competitions and the attitude of healthcare professionals. By the middle of 1980's, with the rise of competition between hospitals, availability of more searching and informed people and increasing costs of expenditures, hospitals had to make attempts to improve their marketing activities. Thus, marketing methods and technics have been started to be adjusted in healthcare sector. With the increasing importance of marketing activities, opinions of patients about these activities have been taken into consideration by hospitals. In this study; it is aimed to analyze the importance of healthcare marketing mix from the perspective of patients with private health insurance. For this purpose, 103 interviews are made with different people. Data acquired from the interviews are analyzed with SPSS program. When the results of analyzes were considered, it has been seen that the attitude of patients, with private health insurance, towards marketing mix is quite positive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHastaen_US
dc.subjectÖzel Sağlık Sigortasıen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectPazarlama Karmasıen_US
dc.subjectSağlık Hizmetien_US
dc.subjectPatienten_US
dc.subjectPrivate Health Insuranceen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectMarketing Mixen_US
dc.subjectHealthcare Servicesen_US
dc.titleSağlık hizmetlerinde pazarlama karması elemanlarının, özel sağlık sigortalı hastalar açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing the healthcare marketing mix from the perspective of patients with private health insuranceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster