Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKırçova, İbrahim
dc.contributor.authorPınarbaşı, Fatih
dc.contributor.authorKöse, Şirin Gizem
dc.date.accessioned2021-02-03T07:10:06Z
dc.date.available2021-02-03T07:10:06Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationKırçova, İ., Pınarbaşı, F. ve Köse, Ş. G. (2020). Understanding ephemeral social media through instagram stories: A marketing perspective. Business and Management Studies: An International Journal, 8(2), 2173-2192. http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v8i2.1452en_US
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.15295/bmij.v8i2.1452
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6490
dc.description.abstractChoosing media channels and consuming in digital channels have become crucial subjects in marketing and communication in the last century. Ephemeral social media, which can be defined as sharing and consuming media content in a short period, has recently become a widespread habit in social media tools. Ephemeral timelines that are a product of this concept has recently increased its importance in digital communication channels. In line with this trend, this study explores consumers’ intention to continue using Instagram Stories, which is a service provided by Instagram and makes it possible to share content that is available for 24 hours only. Regression analyses are conducted to analyze the relationships between model variables, and Chi-square tests are employed to evaluate relationships between intention and personal attributes. As a result, it is found that perceived ephemerality, reliance on graphics and social presence have a positive relationship with the intention to continue using Instagram Stories. T he study also assesses related personal attributes for the intention which can be used for academic and managerial implications.en_US
dc.description.abstractMedya kanallarının seçilmesi ve dijital kanallarda tüketilmesi geçen yüzyılda pazarlama ve iletişimde çok önemli konular haline gelmiştir. Kısa bir süre içinde paylaşılan ve yok olan medya içeriği olarak tanımlanabilen geçici sosyal medya, sosyal medya araçlarında son zamanlarda yaygın bir alışkanlık haline gelmiştir. Bu kavramın bir ürünü olan geçici zaman çizelgeleri, dijital iletişim kanallarındaki önemini son zamanlarda artırmıştır. Bu artan öneme yönelik olarak, çalışmada tüketicilerin Instagram tarafından sağlanan bir hizmet olan ve 24 saat içerisinde silinen geçici medya özelliği taşıyan Instagram Hikayeleri hizmetini kullanmaya devam etme niyetini araştırmaktadır. Çalışmada motivasyon ve kullanmaya devam etme niyeti değişkenleri arasındaki ilişkileri analiz etmek için regresyon analizleri yapılmış, niyet ve kişisel özellikler arasındaki ilişkileri değerlendirmek için ise Kikare testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, algılanan geçicilik, grafiklere ve sosyal mevcudiyete bağlılığın Instagram Hikayelerini kullanmaya devam etme niyeti ile pozitif bir ilişkisi olduğu bulunmuştur. Çalışma aynı zamanda, akademik ve yönetimsel çıkarımlarda kullanılabilecek n iyetle ilgili kişisel özellikleri de değerlendirmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectSocial Media Communicationen_US
dc.subjectEphemeral Social Mediaen_US
dc.subjectConsumer Motivationen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectSosyal Medya İletişimien_US
dc.subjectGeçici İçeriken_US
dc.subjectTüketici Motivasyonuen_US
dc.titleUnderstanding ephemeral social media through instagram stories: A marketing perspectiveen_US
dc.title.alternativeGeçici sosyal medyayı instagram hikayeleri ile anlamak: Pazarlama perspektifien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-9005-0324en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage2173en_US
dc.identifier.endpage2192en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.15295/bmij.v8i2.1452en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster