• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Dil ve Konuşma Terapisi
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   [email protected]
  • Fakülteler
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Dil ve Konuşma Terapisi
  • Kitap Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The contribution of statistical learning to language and literacy acquisition

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2020

Yazar

Wu, Denise Hsien
Bulut, Talat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Wu, D. H. ve Bulut, T. (2020). The contribution of statistical learning to language and literacy acquisition. Adult and Second Language Learning içinde (283-318. ss.). Academic Press Inc. https://dx.doi.org/10.1016/bs.plm.2020.02.001

Özet

Acquisition and processing of written and spoken language is an impressive cognitive accomplishment considering the complexity of the tasks. While only humans seem to have evolved to the fullest extent the capacity that underpins these remarkable feats of development and civilization, the exact nature of such capacity has been subject to ongoing research. In this chapter, we focus on language competence and what makes it unique among the communication systems of different species. We then elaborate on the classical debate between nativist and environmentalist accounts of language acquisition, with reference to evidence for and against the critical period hypothesis. After introducing the regularity embedded in different languages and particularly in drastically different orthographies, we present behavioral and neurophysiological evidence for the sensitivity to systematic mapping between orthography and phonology. Because learning to read is to master such mapping, we assume that the ability to use statistical learning to appreciate the dependency among items would contribute to literacy acquisition. Empirical results from behavioral and neuroimaging experiments conducted in our and other laboratories provide support for the close link between statistical learning and literacy acquisition in native and foreign language. Such findings highlight the significance of domain-general statistical learning to domain-specific language acquisition, and point to an important direction for theories and practices of language education.

WoS Q Kategorisi

Q4

Kaynak

Adult and Second Language Learning

Cilt

72

Bağlantı

https://dx.doi.org/10.1016/bs.plm.2020.02.001
https://hdl.handle.net/20.500.12511/6417

Koleksiyonlar

  • Kitap Bölümü Koleksiyonu [6]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5339]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5545]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

[email protected]

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane || İstanbul Medipol Üniversitesi || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: [email protected]

Creative Commons License
[email protected] by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

[email protected]:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.