Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi
Künye
Tarhan, M. ve Akın, S. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi. Sağlık ve Toplum, 28(2), 53-64.Özet
Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin bilgi düzeyini değerlendirmek ve çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmeye yönelik önerilerde bulunmak amacıyla planlandı. Yöntem: Çalışma İstanbul'da bir hemşirelik yüksekokulunda 410 hemşirelik öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan bilgi formlarıyla elde edildi. Bulgular: Triyaj Uygulamalarına İlişkin Bilgi Düzeyi Formu'na verilen doğru yanıtlara göre ortalama puan değeri 6.08 ± 2.32, doğru yanıt oranı ortalama değeri %66.3 bulundu. Beş Kategorili Triyaj Sistemine İlişkin Bilgi Formu'na verilen doğru yanıtlara göre ortalama puanı 5.16 ± 2.01, doğru yanıt oranı ortalama değeri %87.3 bulundu. İkinci sınıf öğrencilerinin triyaj uygulamalarına ilişkin doğru yanıt puan ortalamaları üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerine göre daha yüksek bulundu (p<0.05). Sonuç: Öğrencilerin triyaj uygulamalarında kullanılan tanılama kriterleri ve hastaların aciliyet durumuna göre bekleme sürelerine ilişkin bilgilerinin geliştirilmesine gereksinim vardır. Hemşirelik öğrencilerinin triyaj uygulamaları konusunda kuramsal eğitimlerinin yanı sıra, görsel öğrenme tekniği kullanılarak video ile eğitim ve simülasyon çalışmalarının yapılması önerilebilir. Aim: This study was designed in order to assess nursing students' level of knowledge on triage practices, and accordingly make suggestions to elevate their level of knowledge. Method: This is a descriptive study, conducted with 410 nursing students at a university in Istanbul. The data were collected using questionnaires prepared by the researchers. Results: In the Level of Knowledge on Triage Practices Questionnaire, the average of correct answer score was found 6.08 ± 2.32, while the average of correct answer percentage was 66.3%. The average of correct answer score obtained from Level of Knowledge about Five Categories Triage System Questionnaire was found 5.16 ± 2.01, while the average of correct answer percentage was 87.3%. Sophomore students' average of correct answer score of triage practices was higher than that of junior and senior students (p<0.05). Conclusion: There is a need to improve students' knowledge on assessment criteria employed in triage practices, and on giving priority to cases based on their emergency. It is recommended that simulation training is made using visual learning aids such as videos.
Kaynak
Sağlık ve ToplumCilt
28Sayı
2Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [110]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2175]