Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGörgü, Ertan
dc.date.accessioned2021-01-22T11:29:01Z
dc.date.available2021-01-22T11:29:01Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationGörgü, E. (2018). Okula devam eden 5-6 yaş grubu çocukların annelerinin bağlanma biçimleri, kişilik özellikleri ve çocukların bağlanma biçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 186-209.en_US
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6357
dc.description.abstractBu araştırmada, okula devam eden 5-6 yaş grubu çocukların annelerinin bağlanma biçimleri ile annelerin kişilik özellikleri ve çocukların annelerine bağlanma biçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline uygun olarak tasarlanan araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ili Avrupa yakasında araştırmaya katılmayı kabul eden 160 anne ve onların çocukları (84 kız, 76 erkek; 74 beş yaş, 86 altı yaş) oluşturmuştur. Araştırmada demografik bilgiler için "Kişisel Bilgi Formu", annelerin kişilik özelliklerini ölçmek için "16 Kişilik Envanteri (16 PF)", annelerin bağlanma biçimlerini ölçmek için Yakın İlişkilerde Yaşantılar Envanteri (YİYE), çocukların bağlanma biçimlerini ölçmek için "Oyuncak Öykü Tamamlama Testi (OÖTT)" kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; annelerin bağlanma biçimleri ile kişilik özellikleri arasında sadece endişe düzeyi alt boyutunda bir ilişki tespit edilmiştir. Buna karşın annelerin kişilik özelliklerinden dışadönüklük-içedönüklük, endişeli-rahat, gerçeklik-duyarlı, kabullenenbağımsız, serbest-kontrollü değişkenleri ile çocukların bağlanma biçimleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Annelerin bağlanma biçimleri ile çocukların bağlanma biçimleri arasında ise anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the relationship between the attachment styles of the mothers of 5- 6-year-old children who continue school, the personality traits of mothers and the children’s styles of attachment to their mothers. The sample of the study, which was designed in accordance with the relational screening model, consisted of 160 mothers and their children (84 girls, 76 boys, 74 5-year-olds, 86 6-yearolds) who agreed to participate in the research from the European side of Istanbul, Turkey. Several instruments were used in the study including the “Personal Information Form” for demographic information, “16 Personality Factors” (16 PF) to measure the personality traits of the mothers, “Experiences in Close Relationships Inventory” (ECR) to measure the attachment styles of the mothers, and “Doll Family Story Completion Test-TR” (DFSCT-TR) to measure the attachment styles of the children. As a result of the research, a significant relationship between the attachment styles and personality traits of the mothers was found only in the anxiety sub-dimension. Despite that, there was a significant relationship between extroversion-introversion, anxious-comfortable, reality-comfortable, accepting-independent and freecontrolled personality traits of mothers and attachment styles of children. There was no significant relationship between the attachment styles of the mothers and the attachment styles of the children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectAnne Kişilik Özelliklerien_US
dc.subjectKuşaklararası Bağlanma İlişkisien_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectMaternal Personality Traitsen_US
dc.subjectIntergenerational Attachment Relationshipen_US
dc.titleOkula devam eden 5-6 yaş grubu çocukların annelerinin bağlanma biçimleri, kişilik özellikleri ve çocukların bağlanma biçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation on the mothers of 5-6 year old school enrolled children regarding their attachment styles, personality traits and the children's attachment stylesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage186en_US
dc.identifier.endpage209en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster