Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoruk, Utku
dc.date.accessioned08.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-08T20:19:10Z
dc.date.available08.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-08T20:19:10Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationDoruk, U. (2015). Tescilli markanın kullanım sonucunda yanıltıcı hale gelmesi. İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2(2), 201-211.en_US
dc.identifier.issn2148-6883
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/633
dc.description.abstractTescilli bir marka kullanım sonucunda yanıltıcı hale gelebilir ve alıcıları o marka altında sağlanan malların veya hizmetlerin kökeni, kalitesi, özellikleri ya da coğrafi kaynağı hakkında yanlış yönlendirme tehlikesi yaratabilir. Makalede tescilli bir markanın kullanım sonucunda yanıltıcı hale gelmesine yol açan koşullar Kanada, İngiliz ve Alman hukuklarındaki emsal yargı kararları ışığında incelenmiş; özellikle de, kamunun bir markaya onun geçmişteki kullanım şekli sebebiyle yüklediği anlamın bu husustaki rolü ele alınmıştır. İncelemeden çıkartılan sonuçlar Türk Marka Hukuku bağlamında ve bilhassa da tanınmış markalar dikkate alınarak değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractA registered trademark may become deceptive as a result of its use and create a danger of misleading the buyers as to the source, quality, features or geographical origin of the goods or services provided under that mark. In this article, circumstances which lead a trademark to become deceptive as result of its use are studied in the light of the related judicial precedents in Canadian, English and German laws and especially role of the public understanding of a mark's significance that comes from its manner of past use is taken into consideration. The conclusions derived from the study are presented in the context of Turkish Trade Mark Law and particularly by concerning well-known trademarks.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Medipol Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTescilli Markaen_US
dc.subjectYanıltıcı Markaen_US
dc.subjectİptalen_US
dc.subjectMarkanın Kullanımıen_US
dc.subjectRegistered Trademarken_US
dc.subjectDeceptive Trademarken_US
dc.subjectRevocationen_US
dc.subjectUse of Trademarken_US
dc.titleTescilli markanın kullanım sonucunda yanıltıcı hale gelmesien_US
dc.title.alternativeBecoming deceptive of registered trademark as a result of its useen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, Özel Hukuk Bölümü, Medeni Hukuk Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage201en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster