Tescilli markanın kullanım sonucunda yanıltıcı hale gelmesi
Künye
Doruk, U. (2015). Tescilli markanın kullanım sonucunda yanıltıcı hale gelmesi. İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2(2), 201-211.Özet
Tescilli bir marka kullanım sonucunda yanıltıcı hale gelebilir ve alıcıları o marka altında sağlanan malların veya hizmetlerin kökeni, kalitesi, özellikleri ya da coğrafi kaynağı hakkında yanlış yönlendirme tehlikesi yaratabilir. Makalede tescilli bir markanın kullanım sonucunda yanıltıcı hale gelmesine yol açan koşullar Kanada, İngiliz ve Alman hukuklarındaki emsal yargı kararları ışığında incelenmiş; özellikle de, kamunun bir markaya onun geçmişteki kullanım şekli sebebiyle yüklediği anlamın bu husustaki rolü ele alınmıştır. İncelemeden çıkartılan sonuçlar Türk Marka Hukuku bağlamında ve bilhassa da tanınmış markalar dikkate alınarak değerlendirilmiştir. A registered trademark may become deceptive as a result of its use and create a danger of misleading the buyers as to the source, quality, features or geographical origin of the goods or services provided under that mark. In this article, circumstances which lead a trademark to become deceptive as result of its use are studied in the light of the related judicial precedents in Canadian, English and German laws and especially role of the public understanding of a mark's significance that comes from its manner of past use is taken into consideration. The conclusions derived from the study are presented in the context of Turkish Trade Mark Law and particularly by concerning well-known trademarks.
Kaynak
İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi DergisiCilt
2Sayı
2Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [116]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2175]