Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Pınar
dc.contributor.authorTarhan, Merve
dc.contributor.authorSunal, Nihal
dc.date.accessioned2021-01-20T12:08:27Z
dc.date.available2021-01-20T12:08:27Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationDoğan, P., Tarhan, M. ve Sunal, N. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ile kendi kendine öğrenmeye hazır oluşluk düzeyleri arasındaki ilişki ve etkileyen faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 11(3), 233-240.en_US
dc.identifier.issn2149-0333
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6322
dc.description.abstractGiriş: Hemşirelik öğrencilerinin, akademik başarılarının arttırılmasında öğrenim stillerinin yanında kendi kendine öğrenmeye hazır oluşluk düzeylerinin de etkili olduğu düşünülmektedir. Amaç: Çalışma, hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ile kendi kendine öğrenmeye hazır oluşluk düzeyleri arasındaki ilişki ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirildi. Yöntem: Tanımlayıcı-ilişki arayıcı nitelikteki çalışma, İstanbul’da bir üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 411 öğrenci ile gerçekleştirildi. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri (KÖSE) ve Kendi Kendine Öğrenmeye Hazıroluş Ölçeği(KKÖHO) ile veriler toplandı. Bulgular: Öğrencilerin, ağırlıklı olarak özümseyen (%28.2) ve ayrıştıran (%27.3) öğrenme stiline sahip olduğu belirlenirken, sınıf düzeyleri ile öğrenme stilleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulundu (p < 0.05). Öğrencilerin KKÖHÖ’nden aldıkları puan ortalaması 162.52 ± 26.63 olarak saptanırken, yaş grupları ve sınıf düzeyi ile puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptandı (p < 0.05). Öğrencilerin KÖSE ve KKÖHÖ’nden aldıkları sıra ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki saptanmadı (r < 0.25, p > 0.05). Sonuç: Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin ağırlıklı olarak özümseyen ve ayrıştıran öğrenme stiline sahip olduğunu ve öğrenme stilleri ile kendi kendine öğrenmeye hazır oluşluk düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmadığını göstermektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda, nitelikli hemşireler yetiştirmede öğrencilerin baskın öğrenme stillerine göre yapılandırılacak simülasyon gibi yenilikçi öğrenim yöntemlerinin kullanılmasının önemli bir adım olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractBackground: In the increasing academic achievement of nursing students are thought being effective of levels self-directed learning readiness well as learning styles. Objectives: From this point of view the study was conducted to determine the affecting factors and relationship between learning styles and self-directed learning readiness. Methods: The descriptive-correlational study was carried out on 411 students studying in a nursing department of a foundation university in Istanbul. A questionnaire form consisted of Personal Information Form, Kolb Learning Style Questionnaire and Self-Directed Learning Readiness Scale was used as data collection tool. Results: While the learning styles of the students were determined to be predominantly assimilator (28.2%) and converger (27.3%) learning styles, it was found significant difference between class levels and learning styles (p < 0.05). While The total average score of the SDRL scale was determined to 162.52 ± 26.63, it was found significant difference between class levels, age groups and SDRL mean scores (p < 0.05). There was no significant relationship between KLSQ and SDRL mean scores (r < 0.25, p > 0.05). Conclusion: The results of the study showed that there was no relationship between learners' learning styles and self-learning outcomes while students showed that learning styles were predominantly assimilator and converger learning styles. In the direction the results, it is thought be an important step of innovative learning methods such as simulation to be structured according to the learning styles of the students for raising qualified nurses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencilerien_US
dc.subjectÖğrenme Stilien_US
dc.subjectKendi Kendine Öğrenmeen_US
dc.subjectNursing Studentsen_US
dc.subjectLearning Stylesen_US
dc.subjectSelf-Directed Learningen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin öğrenme stilleri ile kendi kendine öğrenmeye hazır oluşluk düzeyleri arasındaki ilişki ve etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeRelationship between learning styles and self-directed learning readiness of nursing students and affecting factorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofDokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-3566-7070en_US
dc.authorid0000-0002-9841-4708en_US
dc.authorid0000-0001-6449-4239en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage233en_US
dc.identifier.endpage240en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster