Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorVeziroğlu Çelik, Mefharet
dc.contributor.authorAcar, İbrahim Hakkı
dc.contributor.authorBilikci, Ceren Aleyna
dc.contributor.authorŞahap, Gülşah
dc.contributor.authorYalvaç, Büşra Meltem
dc.date.accessioned2021-01-20T07:37:28Z
dc.date.available2021-01-20T07:37:28Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationVeziroğlu Çelik, M., Acar, İ. H., Bilikci, C. A., Şahap, G. ve Yalvaç, B. M. (2018). Çocuk, teknoloji ve medya: Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir çalışma. Turkish Studies (Elektronik), 13(6), 147-164. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12945en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12945
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/6307
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin eğitim uygulamalarında teknoloji ve medya kullanımlarına ilişkin görüşlerini incelemek ve her iki öğretmen grubunun teknoloji ve medya kullanımları arasındaki benzer ve farklı yönleri belirlemektir. Çalışmanın katılımcılarını 22 ilkokul birinci sınıf öğretmeni ve 26 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri alan uzmanı görüşleri ve ilgili literatür doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Toplanan verilerin analizi nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. İçerik analizi sonucu elde edilen temalar; teknolojinin eğitimdeki yeri, teknolojinin eğitim ortamında kullanımı, medya ve medyanın eğitimde kullanımı ve sosyal medya ve eğitimde kullanımı olarak belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre teknolojinin eğitimde kullanımı temasına yönelik yapılan incelemede okul öncesi öğretmenlerinin teknolojinin zamandan tasarruf sağlaması ve çocukların farklı duyularını uyarması özelliğini; birinci sınıf öğretmenlerinin ise bilgiye kolay ulaşım sağlama özelliğini ön plana çıkardıkları belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenleri teknolojinin eğitim ortamında kullanımıyla ilgili olarak öğrenmenin kalıcı hale geldiğini vurgularken sınıf öğretmenleri eğitimde fırsat eşitliği sağlandığını ve anlamayı kolaylaştırdığını ifade etmişlerdir. Sosyal medyanın eğitimde kullanımı temasıyla ilgili olarak; okul öncesi öğretmenleri sosyal medyayı farklı etkinlik ve yöntemler bulma amacıyla kullanırken, sınıf öğretmenleri daha çok velilerle haberleşme amacıyla kullandıkları belirtmiştir. Çalışmada elde edilen sonuçlar ilgili literatür doğrultusunda tartışılmış ve erken çocukluk dönemi eğitim programlarında medya ve teknoloji kullanımına yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the opinions of preschool and first grade teachers on technology and media use in education and to identify the similarities and differences between these two group of teachers according to their technology and media use in education. Participants of this study were 22 first grade primary school teachers and 29 preschool teachers. The data of this study was gathered via semi- structured interview form that was formed in accordance with the opinions of field experts and the related literature. The content analysis method was used to analyze the data. As a result of the analyses the following four themes were identified: The place of technology in education, technology use in educational setting, media and media use in education and social media and it’s use in education. Findings indicated that preschool teachers gave saving on time and stimulating different senses of children prominence while first grade teachers emphasized the easy access to information. While preschool teachers emphasized the importance of technology for permanent learning, primary school teachers emphasized its importance on providing equal opportunities in education and easing understanding. Related to social media use in education preschool teachers expressed that they used social media for learning different educational activities and methods while primary school teachers use social media for communicating with parents. The results of this study were discussed in accordance with the related literature and suggestions were provided related to technology and media use in early childhood education programs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTechnologyen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectEarly Childhooden_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleÇocuk, teknoloji ve medya: Okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin görüşleri üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeChild, technology and media: A study on early childhood and primary school teachers’ opinionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitimen_US
dc.authorid0000-0003-3790-9026en_US
dc.authorid0000-0003-4007-5691en_US
dc.authorid0000-0003-1976-3828en_US
dc.authorid0000-0002-5827-1773en_US
dc.authorid0000-0002-1462-5445en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage147en_US
dc.identifier.endpage164en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.12945en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster