Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞendir, Merdiye
dc.contributor.authorDoğan, Pınar
dc.date.accessioned08.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-08T20:19:09Z
dc.date.available08.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-08T20:19:09Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationŞendir, M. ve Doğan, P. (2015). Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanımı: Sistematik inceleme. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 23(1), 49-56.en_US
dc.identifier.issn2147-4923
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/625
dc.description.abstractAmaç: Bu sistematik inceleme, hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımının sonuçlarını değerlendiren çalışmaları sistematik olarak incelemek amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın evrenini Nisan-Temmuz 2013 tarihinde "CINAHL Plus", "Medline", "Health Source: Nurse/Academic Edition" veri tabanları ile "Google Scholar" ve "Networked Digital Library of Theses and Dissestations" tez kaynaklarından taranarak ulaşılan 545 makale oluşturmuştur. İncelemede "simulation", "nursing education" ve "simulation in nursing" anahtar kelimeleriyle son on yılda yayınlanmış (Nisan 2003- Temmuz 2013), yayın dili Türkçe ya da İngilizce olan ve tam metni bulunan makaleler seçilmiştir. Bu makalelerden araştırma kriterlerini karşılayan toplam 15 çalışma incelemenin örneklemini oluşturmuştur. Bulgular: Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımına ilişkin çalışmaların sistematik incelemesi, bilgi-beceri ve eleştirel düşünme-klinik karar vermeyi değerlendiren araştırmalar olarak iki grup altında gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya dahil edilen makalelerde deneysel, yarı deneysel ve tanımlayıcı-ilişki arayıcı araştırma tasarımlarının kullanıldığı saptanmıştır. Araştırmaların 7'sinde, hemşirelik bilgi ve becerilerinin kazandırılmasında simülasyon ile eğitimin etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca 10 araştırmada da simülasyon ile eğitimden sonra öğrencilerin, eleştirel düşünme, öz etkililik ve öz güven düzeylerinde artma saptanmıştır. Sonuç: Hemşirelik eğitiminde simülasyonun, öğrenciye bilgi ve beceri kazandırmasının yanı sıra eleştirel düşünme, öz etkililik ve öz güvenin de gelişmesine katkı sağlayan bir öğrenme yöntemi olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractAim: This systematic review is planned to investigate systematically the studies that evaluated the results of the use of simulation in nursing education.Method: The population of this study is consisted of 545 articles from accessed by searching on "CINAHL Plus", "Medline"," Health Source: Nurse / Academic Edition" and "Google Scholar" databases and "Networked Digital Library of Theses and Dissestations" sources in dates between April a July 2013. In this review, the articles were selected as full text by searching with "simulation", "nursing education" and "simulation in nursing" key words and they were published in English and Turkish languages in the last decade (April 2003-July 2013).Total 15 studies of these articles that meet the research's criteria have occurred the sample of the review. Results: Systematic review of the studies that evaluated simulation in nursing education were divided into two groups as studies that are evaluating the knowledge-skills and critical thinking-clinical decision making. In this review, experimental, quasiexperimental and descriptive-correlational research designs were used often for the studies. In the seven researches, simulation training have been identifi ed to be effective in gaining of nursing knowledge and skills. Also, in ten studies, were determined an increase the level of student's critical thinking, self-effi cacy and self-confi dence, after training with simulation. Conclusion: The simulation in nursing education, is observed a learning method is contributing to the development critical thinking, self effi cacy and self confi dence besides gaining knowledge and skills to students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik Eğitimien_US
dc.subjectHemşirelikte Simülasyonen_US
dc.subjectSimülasyonen_US
dc.subjectNursing Educationen_US
dc.subjectSimulationen_US
dc.subjectSimulation in Nursingen_US
dc.titleHemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanımı: Sistematik incelemeen_US
dc.title.alternativeUse of simulation in nursing education: A systematic reviewen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.ispartofFlorence Nightingale Hemşirelik Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-3566-7070en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage56en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster