Bölüm "İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalı" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 51, listelenen: 1-20
-
2-3 yaş arası normal gelişim gösteren kız erkek çocukların elektronik aletlere maruz kalmalarının dil gelişimi üzerine etkisi
(İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı 2-3 yaş arası normal gelişim gösteren çocukların elektronik aletlere maruz kalmalarının dil gelişimi üzerine etkisine bakmaktır. Bu çalışmada çocukların dil gelişimi için TIGE II envanteri, ebeveynlerin ... -
2-8 yaş arasındaki çocukların fonolojik gelişimlerinin phon yazılımı ile incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, tipik gelişim gösteren çocukların konuşma seslerini edinimi ve fonolojik işlemleri incelenmektedir. Katılımcılar ana dili Türkçe olan 2;0-8;0 yaş aralığındaki 120 çocuktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı ... -
3-6 yaş DOWN sendromlu çocuklar ile 3-6 yaş tipik gelişim gösteren çocukların gelişimine babaların katkısı
(İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada erken çocukluk döneminde iletişim gelişiminde farklılık gösteren Down sendromu tanısı almış 3-6 yaş arası çocuğu olan babalar ile; aynı yaş grubunda tipik gelişim gösteren çocuğu olan babaların çocuklarının ... -
5-7 yaş arasında konuşma sesi bozukluğu olan ve olmayan çocukların dil gelişimi ve bilişsel gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Konuşma sesi bozukluğu (KSB) olan çocuklara dair yapılan çalışmalar, bu çocukların KSB'ye ve bilişsel becerilerine bağlı olarak tipik gelişim gösteren akranlarına göre akademik becerilerde zorlandıklarını göstermektedir. ... -
6-12 yaş arası kekemelik tanısı almış çocukların ebeveynlerinin dil ve konuşma terapisi öncesi ve sonrasında kaygı düzeylerinin karşılaştırılması
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)6-12 yaş arası kekemelik tanısı almış ve terapi alan çocukların dil ve konuşma terapisi öncesi ve sonrasında ebeveynlerindeki kaygı düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla yapılan bu çalışmada İstanbul ilinde yaşayan 30 ... -
Afazi etki ölçeği-21: Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Afazi Etki Ölçeği-21 (AIQ-21), İngiltere'de afazili bireylerde rutin olarak kullanılan, bireyin kendi perspektifinden yaşam kalitesini ölçmeye yarayan bir araçtır. Bu çalışmada, Swinburn ve diğerleri (2018) tarafından ... -
Afazili bireyler ve sağlıklı bireylerdeki sıfat kullanımı
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada afazili bireylerin sıfat üretiminin, sağlıklı bireylerin sıfat üretiminden farklı olup olmadığı bir değerlendirme aracı kullanılarak belirlenip, afazili bireylerin geliştirilen bu araçta yer alan farklı alt ... -
Agramatik afazide sözdizimsel işlemleme sürecinin göz izleme tekniği kullanılarak incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Agramatik afazili bireyler morfosentaktik olarak karmaşık cümleleri anlamada güçlük yaşamaktadır. Bu güçlüğü açıklamak için öne sürülen İz Silme Hipotezine göre agramatik afazili bireyler sözdizimsel becerilerindeki ... -
Akut inmeli hastalarda algısal ve fiberoptik endoskopik yutma değerlendirmesi: TR-MMASA, P-as ve foas arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, akut inmeli hastalarda TR-MMASA, P-AS ve FOAS değerlendirme araçlarının birbirleri ile ilişkisi incelenmektedir. Bunlara ek olarak yaş, cinsiyet, inme tipi ve lezyon tarafı değişkenlerinin bu değerlendirme ... -
Akut inmeli hastalarda modifiye MANN yutma değerlendirme testi'nin Türkçe'ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Akut inmeli hastalarda görülen disfajiyle birlikte hayati risk taşıyan bazı problemler ortaya çıkar. Erken dönemde gerekli tedbirlerin alınabilmesi için yutma fonsiyonunun klinik değerlendirmesi oldukça önemlidir. Dünyada ... -
Comparison of children with and without dyslexia using functional head impulse test and pediatric balance scale
(Frontiers Media S.A., 2023)PurposeThe aim of this study is to compare functionality of vestibulo-ocular reflex (VOR) responses to evaluate the functional properties of the vestibular system and daily balance performance in children with dyslexia and ... -
Çocuklarla çalışan hekimlerin ve eğitimcilerin dil ve konuşma bozuklukları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Dil ve konuşma bozukluğuna sahip çocuklar aileleri tarafından fark edilemediği durumlarda çocukla etkileşime giren, çocuğu gözlemleyen uzmanlara büyük rol düşmektedir. Bu araştırmada, çocuklarla çalışan hekimlerin ve ... -
Çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanı kriterlerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırma çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanı kriterlerini değerlendirmektedir ve bu tanı kriterlerini fonolojik bozukluğu olan çocuklarla ve tipik gelişim gösteren çocuklarla karşılaştırmaktadır. Örneklem gruplarını ... -
Dil terapisinde doğal öğretim stratejileri kullanımı: Terapist farkındalığı ve ebeveynlerin görüşleri
(İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Gelişimsel dil bozukluğu olan çocuklar için planlanan terapilerde terapistler sıklıkla doğal öğretim stratejilerinden destek almaktadır. Mevcut çalışmada terapistlerin ve ebeveynlerin doğal öğretim stratejileri kullanımına ... -
Dudak damak yarığı ile doğan bebeklerin beslenme problemlerine yönelik online aile eğitimi etkililiğinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Dudak damak yarığına (DDY) sahip olan bebekler, ağız yapılarında görülen anatomik farklılık sebebiyle beslenmede ciddi problemler yaşayabilmekte ve gelişim geriliği riskiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Aynı zamanda ... -
Dudak damak yarığı olan çocukların anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, dudak damak yarığı (DDY) olan çocukların oral anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışma grubu 3;2 – 15 yaş aralığında, DDY'si olan 40 çocuktan ... -
Dudak damak yarığı olan çocukların anneleri ile tipik gelişim gösteren çocukların annelerinin iletişim becerilerinin karşılaştırılması
(İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Karmaşık bir etiyolojiye sahip olan dudak damak yarığı (DDY) yaygın bir doğumsal anomalidir. Yapısal anomalilerin konuşma üzerindeki çok yönlü ve karmaşık etkisinden dolayı DDY olan bireyler iletişim bozuklukları açısından ... -
Dudak damak yarıklı çocukların gelişiminde ve bakımında baba katılımının incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dudak-damak yarıkları embriyolojik dönemde kapanması beklenen yapılardaki anormal açıklıktır. Bu yapısal farklılık sebebiyle dudak-damak yarıklığı olan çocuklar dil gelişimi bakımından riskli grupta bulunmaktadır. Ebeveyn-çocuk ... -
Dudak-damak yarığı değerlendirme formu'nun sendromik ve sendromik olmayan olguları ayırt edici maddelerinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Doğumdan erişkinliğe kadar uzun süreli takip ve tedavi süreci gerektiren dudak damak yarığı olan bireyler kimi zaman sendromlarla ilişkilendirilmektedir. Bu nedenle, dil ve konuşma terapistleri, değerlendirme yaparken ... -
Dudak-damak yarıklı çocuğu olan annelerin etkileşim becerilerinde online eğitimin etkililiğinin incelenmesi
(İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Dudak-damak yarığı, çeşitli nedenlerle konjenital olarak ortaya çıkabilen ve çocuğun farklı gelişim alanlarını etkileyen orofasiyel bir anomalidir. Yapısal olarak görülen bu farklılık, çocukların dil ve konuşma gelişimlerinin ...