Yazar "Ünal Logacev, Özlem" için Enstitüler listeleme
-
2-8 yaş arasındaki çocukların fonolojik gelişimlerinin phon yazılımı ile incelenmesi
Biçer, Merve (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, tipik gelişim gösteren çocukların konuşma seslerini edinimi ve fonolojik işlemleri incelenmektedir. Katılımcılar ana dili Türkçe olan 2;0-8;0 yaş aralığındaki 120 çocuktan oluşmaktadır. Veri toplama aracı ... -
Çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanı kriterlerinin değerlendirilmesi
Polat, Beril (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırma çocukluk çağı apraksisinin ayırıcı tanı kriterlerini değerlendirmektedir ve bu tanı kriterlerini fonolojik bozukluğu olan çocuklarla ve tipik gelişim gösteren çocuklarla karşılaştırmaktadır. Örneklem gruplarını ... -
Dudak damak yarığı ile doğan bebeklerin beslenme problemlerine yönelik online aile eğitimi etkililiğinin incelenmesi
Savaş, Zehra; Ünal Logacev, Özlem (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Dudak damak yarığına (DDY) sahip olan bebekler, ağız yapılarında görülen anatomik farklılık sebebiyle beslenmede ciddi problemler yaşayabilmekte ve gelişim geriliği riskiyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Aynı zamanda ... -
Dudak damak yarığı olan çocukların anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Birol, Namık Yücel (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, dudak damak yarığı (DDY) olan çocukların oral anatomik ve fizyolojik sorunları ile konuşma problemleri arasındaki ilişki incelenmektedir. Çalışma grubu 3;2 – 15 yaş aralığında, DDY'si olan 40 çocuktan ... -
Dudak damak yarığı olan çocukların anneleri ile tipik gelişim gösteren çocukların annelerinin iletişim becerilerinin karşılaştırılması
Enginar, Sacide Ebrar (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Karmaşık bir etiyolojiye sahip olan dudak damak yarığı (DDY) yaygın bir doğumsal anomalidir. Yapısal anomalilerin konuşma üzerindeki çok yönlü ve karmaşık etkisinden dolayı DDY olan bireyler iletişim bozuklukları açısından ... -
Dudak damak yarıklı çocukların gelişiminde ve bakımında baba katılımının incelenmesi
Apaydın, Ezgi (İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dudak-damak yarıkları embriyolojik dönemde kapanması beklenen yapılardaki anormal açıklıktır. Bu yapısal farklılık sebebiyle dudak-damak yarıklığı olan çocuklar dil gelişimi bakımından riskli grupta bulunmaktadır. Ebeveyn-çocuk ... -
Dudak-damak yarığı değerlendirme formu'nun sendromik ve sendromik olmayan olguları ayırt edici maddelerinin incelenmesi
Ergüvenli, Özlem (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Doğumdan erişkinliğe kadar uzun süreli takip ve tedavi süreci gerektiren dudak damak yarığı olan bireyler kimi zaman sendromlarla ilişkilendirilmektedir. Bu nedenle, dil ve konuşma terapistleri, değerlendirme yaparken ... -
/r/ sesinin uzamsal özelliklerinin ultrason yöntemiyle incelenmesi
Tıraş, Melda Nisan (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmada /r/ sesi üretiminde cinsiyet, hece pozisyonu (hece başı sözcük başı (HBSB), hece başı sözcük içi (HBSİ), hece sonu sözcük içi (HSSİ), hece sonu sözcük sonu (HSSS)) ve farklı fonetik çevrelerin (hece sonu sözcük ... -
Tipik gelişim gösteren bireyler ile dudak-damak yarıklığına sahip bireylerin medikal öykü, oral-periferal özellikler, konuşma ve rezonans karakteristiklerinin karşılaştırılması
Nerse, Fatma (İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı tipik gelişim gösteren bireyler ile sendromik olmayan dudak damak yarıklığına (DDY) sahip bireylerin medikal öykü, oral-periferal özellikler, konuşma ve rezonans karakteristiklerini tanımlamak ve ...