Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTahmaz, Tuğçe
dc.contributor.authorTarakçı, Devrim
dc.contributor.authorTarakçı, Ela
dc.date.accessioned2020-09-17T07:38:25Z
dc.date.available2020-09-17T07:38:25Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationTahmaz, T., Tarakçı, D. ve Tarakçı, E. (2019). Özel eğitim alan engelli birey ve ailelerinde fiziksel aktivite düzeyinin araştırılması. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 6(2), 275-282. https://doi.org/10.17681/hsp.450302en_US
dc.identifier.issn2148-7588
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17681/hsp.450302
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12511/5838
dc.description.abstractÖZ Amaç: Çalışmamızın amacı; özel eğitim alan engelli bireylerin ve bakım verenlerinin fiziksel aktivite düzeylerini araştırmaktır. Gereç: Çalışmaya 5-18 yaşları arasında olan 15 bedensel engelli, 15 hafif mental retarde ve 15 otizm tanısı almış 45 engelli birey ve bakım vereni dahil edildi. Yöntem: Engelli bireylerde değerlendirme için Çocukluk ve Ergenlik Fiziksel Aktivite Biçimleri Anketi (ÇFA) ve pedometre kullanılırken bakım verenlerde Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi Kısa Formu (UFAA-KF), Cooper Anketi ve pedometre kullanıldı. Bulgular: Engelli bireylerde kullanılan ÇFA‟nın motor kısmında (1-8 arası kısım) grup içi değerlendirme sonuçları arasında anlamlı fark bulunmuştur (p=0,006). Engelli bireylerde gruplar arası pedometre sonuçları arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0,05). Engelli bireylerde gruplar arası ÇFA‟nın motor kısmında (1-8 arası kısım) bedensel engelli bireylerle otizmli bireyler arasında anlamlı fark bulunmuştur (p=0,004). Bakım verenlerde kullanılan; UFAA-KF, pedometre, Cooper Anketinde grup içi ve gruplar arası sonuçlar arasında anlamlı fark bulunmamıştır (p>0,05). Sonuç: Çocukların aktif ve sosyal yaşamda daha bağımsız olmaları fiziksel aktivite ile mümkündür. Bakım verenler çeşitli faktörler nedeniyle inaktif durumdadır. Bu konu ile ilgili çeşitli seminerler düzenlenerek bilinç düzeyinin arttırılması gerektiği görüşündeyiz.en_US
dc.description.abstractABSTRACT Purpose: The aim of this study is to investigate the physical activity levels of disabled individuals who take special education and caregivers. Materials and Methods: Between the ages of 5-18 who meet the inclusion criteria for our study; 45 handicapped individuals who had 15 bodily handicaps, 15 mild mental retardations and 15 autism and their care givers were taken. For the assessment of disabled individuals; the Childhood and Adolescent Physical Activity Forms Questionnaire (CPA) and pedometer were used. Caregivers were evaluated with; International Physical Activity Questionnaire Short Form (IPAQ-SF), Cooper Survey and pedometer. Results: İn the motor part of the CPA (1-8 part) used in disabled individuals, there was a significant difference between the scores of intra-group evaluation results in the CPA (p= 0.006). There was no significant difference between the inter-group pedometer results of disabled individuals (p>0.05). A significant difference found in the motor part of the CPA (1-8 part) between the inter-group evaluation results of individuals with physical disabilities and individuals with autism (p = 0.004). Used in caregivers; there was no significant difference intragroup and inter-group between IPAQ-SF, pedometer, Cooper Questionnaire (p> 0.05). Conclusion: İt is possible for children to be more independent in active and social life by physical activity. Caregivers are inactive because of several factors. We believe that the awareness level should be increased by organizing various seminars on this subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Sağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBakım Verenen_US
dc.subjectEngelli Çocuken_US
dc.subjectFiziksel Aktiviteen_US
dc.subjectCaregiver Familyen_US
dc.subjectDisabled Childen_US
dc.subjectPhysical Activityen_US
dc.titleÖzel eğitim alan engelli birey ve ailelerinde fiziksel aktivite düzeyinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of physical activity levels in disabled individuals with special needs education and their familiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ergoterapi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-6953-7138en_US
dc.authorid0000-0001- 9804-368Xen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage275en_US
dc.identifier.endpage282en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.doi10.17681/hsp.450302en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster