Browsing Makale Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-6 of 6
-
Benlik kurgusu ve materyalizmin gösterişçi tüketim eğilimine etkisi
(Doğuş Üniversitesi, 2021)Çalışmanın amacı, gösterişçi tüketim eğilimi üzerinde materyalizm ve benlik kurgusunun rolünü ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında İstanbul’da yaşayan 18 yaş üstü tüketicilere çevrimiçi anket formu ile ulaşılmıştır. ... -
Building telework capability in the new business era for SMEs, using spherical fuzzy AHP methodology for prioritizing the actions
(Springer, 2024)Working types are one of the main issues affected by the turbulences in today's business life and should be handled carefully. Telework is developing in the shadow of information and communication technologies and has ... -
Nakit akış tablosu ile likidite oranları ilişkisi: Borsa İstanbul KOBİ sanayi işletmeleri üzerine bir araştırma
(2020)Amaç – Çalışmada, işletmelerin likidite ölçütü olarak ifade edilen nakit akışları ile likidite oranları arasında herhangi bir ilişkinin var olup olmadığını ve varsa bu ilişki düzeyinin ve yönünün belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Shaping the consumers' attitudes towards Halal food products in Turkey
(Emerald Group Holdings Ltd., 2021)Purpose The study aims to examine the consumers' attitudes toward halal food products based on tripartite model. Regarding this, the effect of halal food awareness, perceived risk and behavioral tendency on attitudes ... -
A study developing character strengths in managing anxiety levels of individuals in emerging adulthood
(ADAMOR, 2022)Character strengths not only increase the well-being of individuals, but also help them to overcome their negative life experiences in a better way. This study aims to increase five-character strengths and at the same time ... -
Tüketici etnosentrizmi, kozmopolitlik, satın alma tarzı, ilgilenim ve algılanan riskin yerli giyim ürünü satın alma niyetine etkisi
(2017)Küreselleşme yalnızca giyim endüstrisinin büyümesine aracılık etmemiştir. Aynı zamanda bireylere farklı kültürlerle etkileşime girme imkânı sağlamış ve tüketicilerin satın alma alışkanlıklarında değişimlere sebep olmuştur. ...