• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Medipol
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Medipol
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Student questioning in literature circles: an investigation of forms of questioning among ELT students

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (924.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Andarab, Mehdi Solhi
Kesen Mutlu, Aynur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Andarab, M. S. ve Kesen Mutlu, A. (2019). Student questioning in literature circles: an investigation of forms of questioning among ELT students. Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 326-338. https://doi.org/10.17263/jlls.547754

Özet

In this study, different types of questions (i.e., choice, product, process, metaproces) being asked by two groups of ELT freshmen while conducting literature circles, one of the most useful ways to activate cooperative learning among the students, were put under a close scrutiny. The first group comprised of thirty-seven students who had directly passed the proficiency exam of the university, while the latter consisted of the thirty-five students who studied at the preparatory school for a year. The different types of questions posed by the questioners in each circle were analyzed. According to the findings, there was no significant difference between the students who studied at the English preparatory school for a year, and the ones who directly passed the proficiency exam of the university. Nor did gender play a significant role in the participants’ preference for questioning types. In both groups, product questions were the most frequent type of questioning, while metaprocess questions remained the least used types in both literature circles.
 
Bu çalışmanın amacı, iki grup İngilizce Öğretmenliği Bölümü 1.sınıf öğrencilerinin işbirlikçi öğrenmenin temelini oluşturan soru sorma tekniğini kullanırken seçtikleri ve sordukları soru tiplerini incelemektir. Çalışmaya katılan birinci gruptaki 37 öğrenci hazırlık muafiyet sınavında başarılı olmuştur. Çalışmaya katılan diğer grup ise bir yıllık hazırlık programına devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada iki grupta yer alan öğrencilerin her aktivite için seçtikleri soru çeşitleri incelenmiştir. Çalışmanın sonuçları hazırlık muafiyet sınavını geçerek 1.sınıfta eğitime başlayan ve 1 yıllık hazırlık programını tamamlayarak 1.sınıfta eğitime başlayan iki grup arasında kullanılan soru çeşitleri bakımından fark olmadığını göstermiştir. Buna ek olarak, çalışmada cinsiyete dayalı bir fark da bulunmamıştır. Her iki grupta da en sık kullanılan soru çeşidi sonuç sorusu iken en az kullanılan soru çeşidinin gerekçe soruları olduğu sonucu elde edilmiştir.
 

Kaynak

Journal of Language and Linguistic Studies

Cilt

15

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.17263/jlls.547754
https://hdl.handle.net/20.500.12511/4671

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [29]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5808]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2168]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Rehber | İletişim |

DSpace@Medipol

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreKurum Yazarına GöreORCID'e GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreWoS Q Değerine GöreScopus Q Değerine GöreYayıncıya GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber || Kütüphane || İstanbul Medipol Üniversitesi || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstabul, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: [email protected]

Creative Commons License
DSpace@Medipol by İstanbul Medipol University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Medipol:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.